לראשונה שירי האירוויזיון ייחשפו מבלי שהם יזוהו עם המדינות אותן הם מייצגים, זאת במטרה להתמקד באהבה למוסיקה ללא השפעות פוליטיות. מדובר בפרויקט שהוא פיתוח ישראלי של "רבי אינטראקטיב" שאומץ על ידי הפקת האירוויזיון האירופאית.

השירים ייחשפו דרך משחק אינטראקטיבי "דוז או בוז?" שיעלה לאתר האירוויזיון הרשמי, המאפשר להאזין ל-20 שניות מכל שיר, שהוא נקי מחיבור לאמן המבצע או ללאום אותו הוא מייצג. השירים מוצגים בממשק המאפשר לכל משתמש לסמן אם הוא אוהב או לא אוהב את השיר המתנגן על בסיס העדפה מוסיקלית בלבד.

נטע ברזילי זוכה באירווזיון בליסבון ומבטיחה את קיום התחרות בישראל. צילום:פדרו נונס, רויטרס

 

בנוסף, המשתמשים יוכלו להכין דרך הממשק רשימת שירים אהובים מבין השירים המשתתפים בתחרות האירוויזיון ולשתף את העדפותיהם ברשתות החברתיות עם אפשרות להאזנה.

מדובר בפיתוח ישראלי של סוכנות הטכנולוגיה "רבי אינטראקטיב", שתחילה תכננה את המוצר עבור תאגיד השידור הישראלי, אך לאחר הצגתו לאיגוד השידור האירופי (EBU) הוא אומץ עבור קידום גלובלי של האירוע.

לדברי גיל רבי, מנכ"ל "רבי אינטראקטיב": "תכננו את המוצר ברוח האירוויזיון של אהבה למוסיקה, מתוך כוונה להתרחק מהשפעות זרות כמו פוליטיקה. מה שיאפשר למעריצי התחרות להתחבר לשירים האהובים עליהם ללא דעות קודמות."

בתחרות הקודמת חברה 'רבי אינטראקטיב' לתאגיד השידור, ליצירת אפקט מציאות רבודה לפייסבוק ואינסטגרם המעניק למצולם מראה של נטע ברזילי. הפיתוח שנועד לתמוך בשיר Toy עוד לפני גמר האירוויזיון זכה לשיתופים רבים ברחבי העולם.



אלון מליק

אלון מליק