ניסיון להירדם במהירות משותף להרבה אנשים שסובלים מבעיות שינה. על פניו, כולנו רוצים להירדם בתוך דקות ספורות מהרגע שבו אנחנו נכנסים למיטה וזאת בשביל לנצל טוב יותר את הזמן הפנוי שעומד לרשותנו. עם זאת, מסתבר שרבים סובלים מבעיות שינה ומקשיים בהירדמות.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות ושזה לא מאוד מסובך. הנה למשל 5 טיפים שיעזרו לכם להירדם מהר:

  1. שתו תה קמומיל בארוחת ערב

תה קמומיל מרגיע את הגוף ומוריד את הדופק. הוא מכיל שורה ארוכה של ויטמינים טבעיים ומומלץ לגברים ונשים בגילאים שונים, אך מסתבר שיש לו גם תרומה מסוימת לשינה. בעזרת שתיית תה מן הסוג הזה כ-3-4 שעות לפני השינה לא תצטרכו לקום לעיתים קרובות להתפנות בשירותים אבל תוכלו להירדם מהר מאוד.

  1. הוציאו מכשירים אלקטרוניים מחדר השינה

האור הכחול שנפלט מתוך המכשירים האלקטרוניים שנמצאים סביבכם פוגע באיכות השינה וביכולת שלכם להירדם. כיום כבר ברור שלא מדובר במיתוס, אלא בתופעה שהוכחה על ידי מאות מחקרים מדעיים. הפתרון היחיד לזה הוא להוציא לגמרי את המכשירים האלקטרוניים מחדר השינה, לרבות הטלפון הנייד, המחשב והשעון המעורר. חוץ מזה, את הטלפון הנייד כדאי לשים על שקט גם אם הוא נמצא בחדר אחר.

  1. החשיכו את החלון

התאורה בחדר השינה שלכם קובעת תוך כמה זמן תירדמו וכמה טוב תישנו. מצד אחד, השאיפה היא לתת לתאורה טבעית ומלטפת לחדור בעדינות לתוך החדר בשעות הבוקר בשביל לחדד את הביצועים של השעון הביולוגי. מצד שני, תאורה מלאכותית בשעות הלילה מונעת מכם לישון כמו שצריך. למזלכם, אפשר פשוט לתלות וילון עדין בחלונות ולהשתמש בו על מנת להשיג את ההצללה הנדרשת.

  1. הוסיפו בידוד אקוסטי

הוצאה חד פעמית על בידוד אקוסטי בחדר השינה תעשה פלאים לאיכות השינה שלכם וגם תעלה את ערך הנכס. הבידוד האקוסטי מתמקד בדלתות, בקירות ובחלונות ויש גם פתרונות שמתאימים לתקרה ולריצוף. כמו כן, הבידוד האקוסטי חיוני בכל סוגי הבתים ולא רק בדירות שנמצאות בתוך בניינים רבי קומות או ליד שכנים.

  1. לכו לישון רק כאשר אתם באמת עייפים

הטעות הנפוצה היא להיכנס למיטה בשעה מסוימת מתוך מחשבה לתפוס כמה שיותר שעות שינה. בפועל, מי שמנסה לישון כאשר הוא לא מספיק עייף רק חווה תסכול ואפילו עוררות. הפתרון הוא ללכת לישון כאשר מקבלים איתותים מתאימים מהגוף ולא רק כי המחוג הקטן בשעון הגיע למקום מסוים. בפועל, זה גם יקצר את משך הזמן שלוקח לכם להירדם וגם ישפר את איכות השינה עד הבוקר.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.