אם גם אתם מוצאים את עצמכם יושבים וסובלים, מחפשים את התנוחה המתאימה ורק נאנחים מכאבים, הגיע הזמן שתשקיעו מאמצעים למניעת כאבים וחוסר נוחות.

הבשורות הטובות הן שלא חייבים לפסוע על הליכון או להקיף את הבניין חמש פעמים בריצה קלה, יש דרכים פשוטות מזה לעבודה תוך כדי תנועה, מרהיטים מתכווננים ועד אביזרים יעילים והכל בחלל ממוזג, תחת קורת גג אחת.

מתחילים לעבוד בעמידה

קיימת סיבה מוצדקת לכך שהשולחנות המתכווננים תופסים תאוצה. מחקר שנערך לאחרונה ב- European Journal of Preventive Cardiology מצא כי עמידה במשך שש שעות ביום במקום ישיבה מונעת עלייה במשקל ועוזרת גם בירידה במשקל. הסיבה הפיזיולוגית לכך היא שאדם משתמש ביותר שרירים כאשר הוא עומד מאשר יושב. כמו כן, עמידה מאפשרת להפחית את הסיכוי לכאבי גב, סוכרת, מחלות לב וכאבי רגליים.
שולחן מתכוונן מאפשר להתאים את הגובה של השולחן לגובה הנוח ביותר לעמידה או ישיבה לפי הצורך והכל בלחיצת כפתור פשוטה. פריט רב תכליתי שיעזור לכם לשבת ולקום, לנוע או לעמוד מבלי להפסיק לעבוד.

דינאמיקה בישיבה

מעדיפים לשבת? התנוחה בה תשבו היא זו שעשויה לגרום לניוון ולכאבים. כיום אפשר להשיג כיסאות דינאמיים, שמאפשרים ישיבה במגוון סגנונות ומצבים בהתאמה אישית. כמו למשל, הטיה קדימה עם רכינה לעבר השולחן או תנועה אנכית מבלי יצירת לחץ על החוליות בגב והכל בגמישות מרבית.
אל תתפשרו על כיסא טוב ואיכותי. חפשו כיסא ארגונומי, עם מנגנון מתקדם, שיאפשר לכם תנועה גמישה כך שתוכלו לשבת בדרכים שונות שימריצו את מחזור הדם, יעלו את מצב הרוח ויתמכו בגב בצורה אופטימלית בחלוקת לחץ מאוזנת ובאינטואיטיביות מבלי צורך בתפעול של מנגנונים מסובכים.  כיסא שאינו מתאים לכם עשוי להשפיע על עתידכם הפיזי.

צילום: Pixabay

 

מאמן כושר צמוד – האפליקציה שתזיז אתכם

הטלפון הסלולרי הוא הפרטנר הצמוד של כל עובד משרד (יותר נכון של כל בן אנוש) ולמרבה השמחה, קיימות אינספור אפליקציות שנועדו לביצוע אימונים בסביבה משרדית. כמו למשל, היישום Office Workouts  100 המציג בפניכם תרגילים שניתנים לביצוע במשרד מתרגילים להפחתת מתחים, דרך אימון לפלג גוף עליון ועד תרגילי יוגה ואפילו כפיפות על הכיסא ומתיחות סביב שולחן העבודה.
אפליקציה נוספת היא 1 Minute Desk Workout הכוללת עשרות תרגילים שניתן לבצע במשך דקה במשרד, כולל שליחת תזכורת לאימון.

הכינותי מראש – אביזרי אימון

אם אתם ספורטאים בנשמה כדאי להביא עמכם למשרד את ציוד הספורט הקומפקטי הנדרש לביצוע אימונים בסביבה המשרדית. אפשר לאחסן בתחנת העבודה ואפילו בתיק ולשלוף בעת האימון. כמו למשל, משקולות, חבל קפיצה, גומיית אירובי נמתחת, כדור פיזיו מתנפח, מזרן מתקפל, כדור פיטבול וכדומה. הכינו מבעוד מועד תרגילים מומלצים לשילוב עם האביזרים וקחו לעצמכם פסק זמן מעת לעת לאימון חפוז.

תשכחו מהמעלית – נפלאות העלייה במדרגות

חפשו כל תירוץ אפשרי לסייר במשרד (בלי חלילה שיחשבו שאתם משוטטים ולא עובדים) בין אם בהפסקת קפה או הליכה לעמיתים שיושבים בקצה השני, נסו להשתמש כמה שיותר במדרגות ולא במעלית (במיוחד אם אתם עובדים בקומה גבוהה יחסית במגדל). השקיעו בבריאות שלכם בעת העבודה במשרד ותיהנו מתוצאות לטווח הארוך.

הכתבה נכתבה על ידי קורן דור בשיתוף חברת גלובל ישראל- ריהוט משרדי.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20