אפשר לאכול כמה שרוצים כי המשקל הנוסף ירד כשהתינוק יצא

 

חלק מהנשים נוטות לחשוב כי המשקל שנוסף הוא משקלו של התינוק המתפתח. בפועל, שינויים הורמונליים ו"דרישה" של התינוק למזון גורמת לנשים רבות לאכול יותר מהנדרש. הצורך במזון מתוק או שמנוני גורם לעלייה במשקל שאינה קשורה למשקלו של התינוק ולאחר הלידה תצטרכי להוריד את המשקל הנוסף בדיאטה קפדנית ופעילות אירובית כמו ריצה או אימון במכון כושר.

 

אם קצת ארעיב את עצמי לא אעלה הרבה במשקל

 

חלק מהאימהות נוטות להרעיב את עצמן בזמן ההיריון או אחריו. הרעבה עצמית אינה פתרון בריא להפחתת משקל ובזמן ההיריון עשויה להוות סכנה בריאותית לתינוק. גם לאחר ההיריון, במיוחד אם הנך מניקה, חשוב לספק לתינוק את כל אבות המזון הדרושים. הלידה והתקופה שאחריה הם חודשים מתישים בחייך ותזונה מאוזנת תסייע לך לצלוח אותה בהצלחה.

 

את כל המשקל שנוסף לגופי בתוך תשעה חודשים אוכל להשיל מעלי בתוך פחות משנה

 

לכאורה השערה זו נשמעת הגיונית. לאורך תשעה חודשים אכלת בשביל שניים ונשארת עם עודפי משקל – בטוח ניתן יהיה להשיל אותם בתוך תקופת זמן זהה. בפועל, מדובר בשינויים אינדיבידואליים בגופה של כל אשה. חלק מהנשים חוזרות תוך חודש חודשיים למשקלן לפני ההיריון ואחרות נלחמות במשך שנים להיפרד מהמשקל העודף.

 

עלי לשתות בירה שחורה העוזרת להגדיל את כמות חלב האם

 

בזמן ההיריון השתמשנו ברצון העז לאכול מוצרים מסוימים. אחרי הלידה יש נטייה לצרוך מוצרים אחרים למען התינוק. נכון, סידן וויטמינים מפירות, ירקות ומוצרי חלב יכולים לעזור אבל מוצרים משמינים כמו בירה שחורה לא יגדילו את כמות החלב אלא רק יקשו עליך לרדת במשקל.

אם הרבה נשים מפורסמות חוזרות לגזרה נאה מיד לאחר הלידה גם עלי להתאמץ שבעתיים

 

 

תרבות האופנה הנוכחית המאדירה גוף רזה וחטוב מחייבת דוגמניות ושחקניות רבות לחזור לגזרה נאה מספר חודשים לאחר הלידה על מנת לקבל תפקידי מפתח. אך מרבית הנשים בניגוד אליהן לא יצטרכו לעמוד בדיאטה קפדנית מאד ושעות של אימונים במכון כושר. קחי את הזמן וחזרי למשקל תקין בקצב שלך בהתייעצות עם דיאטנית.

 

הנקה מפחיתה את המשקל לאחר הלידה

 

מיתוס נוסף קשור למשקלך לאחר הנקת התינוק במשך מספר חודשים. נשים רבות מאמינות כי פעולת ההנקה עצמה קשורה לירידה במשקל. סקירה שבוצעה על ידי חוקרים בשנת 2014 (ראו את מחקרם של נוויל ועמיתיו במקורות) ובחנה את התיאוריה באמצעות שלושים ושבעה  מחקרים אמפיריים שונים גילתה כי מרבית המחקרים לא הצליחו להוכיח קשר חיובי מובהק בין הנקה לירידה במשקל לאחר לידה. רק ארבעה מחקרים מתוכם הוכיחו כי קיים קשר כזה. לכן את יכולה לחוש בנוח לעבור להאכלה מבקבוק או תמ"ל כאשר החלטת להפסיק להניק.

 

לא משנה איזו פעילות גופנית אבצע בזמן ההריון – לא אוכל להוריד במשקל בתקופה זו

 

ירידה במשקל לאחר ההיריון קשורה במידה רבה לפעילות הגופנית שאת מבצעת במהלכו. כמובן שחשוב להתאים את האינטנסיביות ואת סוג הפעילות לחודש בו את נמצאת. כדאי להיוועץ עם הרופא המטפל ולגלות איזו פעילות מתאימה לכל שלב.  בדרך כלל, רב הנשים מדווחות כי הן מפחיתות את הפעילויות האקטיביות החל מהטרימסטר השני והשלישי להיריון.

 

לו רק הייתי מוצאת את הקרם המתאים – האם ניתן לשלוט במתיחת העור בזמן ההיריון?

 

חלק מנשים סובל ממתיחת העור וצלקות נלוות לאחר ההריון. במיוחד, כאשר מעבר לעובר עצמו הצטברו גם שומנים בגוף. למרות שניתן להפחית חלק מסימני המתיחה באמצעות שימוש בקרמים ומשחות מתאימות נראה שלא ניתן להפחית בצורה משמעותית את סימני המתיחה. לאחר ההריון, עם זאת, ניתן לבצע טיפולים קוסמטיים על מנת להפחית סימני מתיחה אלה.

אני מניקה אז עדיף שאוכל בעיקר נוזלים כמו מרק או דייסה

 

 

כמות השתייה שלך בזמן ההנקה אינה צריכה להשתנות בצורה משמעותית. הגוף יאותת לך באמצעות התחושה הטבעית של "צמא". לכן, גם אם ממש מפתה להעביר את התזונה היומית למרקים, מיצים, שיקיים או דייסות חשוב להמשיך ולאכול בצורה מאוזנת מזון מוצק – בדיוק כמו שאכלת לפני שנכנסת להריון.

הרעב המוגבר נובע מההורמונים לאחר הלידה

 

 

נשים רבות מדווחות על רעב מוגבר לאחר הלידה. במידה מסוימת ההורמונים שנשארו בגוף עדיין גורמים לפתוח את המקרר מספר פעמים נוספות ביום. אך, חשוב מאד לעזוב את התפישה שהייתה לך בזמן ההיריון שעיקרה – "אני אוכלת בשביל שניים" ולהתחיל לחזור לאכול בשביל אחת בלבד.

מקורות

Cunningham, H. (2002). Prodigal bodies: Pop culture and post-pregnancy. Michigan Quarterly Review41(3).

לינק

Neville, C. E., McKinley, M., Holmes, V., Spence, D., & Woodside, J. (2014). The relationship between breastfeeding and postpartum weight change—a systematic review and critical evaluation. International journal of obesity38(4), 577.

לינק

Olander, E. K., Atkinson, L., Edmunds, J. K., & French, D. P. (2011). The views of pre-and post-natal women and health professionals regarding gestational weight gain: An exploratory study. Sexual & Reproductive Healthcare2(1), 43-48.

לינק

Rousham, E. K., Clarke, P. E., & Gross, H. (2006). Significant changes in physical activity among pregnant women in the UK as assessed by accelerometry and self-reported activity. European Journal of Clinical Nutrition60(3), 393.

לינק

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20