עולם קידום האתרים מציע לא מעט אפשרויות ופלטפורמות המתכנסות בסופו של דבר אל המטרה החשובה: להביא את אתר האינטרנט למקום כמה שיותר גבוה בגוגל, כמה שיותר כניסות לאתר וכמה שיותר פניות מהאתר אל העסק. לאחר מכן, הפיכת הפניות ללקוחות ומכירות כבר מוטלת על כתפי בעל העסק.
ההגעה למקומות גבוהים בגוגל היא יעד מובן מאליו אם זוכרים שמדובר במנוע החיפוש הבלעדי כמעט בו משתמשים בישראל (גם בשאר העולם הוא מוביל בפער ניכר), ואם זוכרים שרוב הגולשים מסתפקים בתוצאות החיפוש של העמוד הראשון.
קצת על חברות קידום אתרים והבעיה המובנית
את שירותי קידום האתרים מציעות חברות, ולפעמים גם יחידים, שיכולים להיות ביניהם הבדלים מהותיים. כך לדוגמא, יש המכריזים על עצמם בתור "מקדמי אתרים" אחרי שסיימו קורס קצר, ומהקצה השני של הקשת יש חברות גדולות שבהן הלקוח נמצא בקשר מול איש שיווק, שלא ממש מכיר את ההיבטים המקצועיים של התחום.
בין לבין מצויות חברות רבות הנבדלות זו מזו בהיבטים כמו ותק, מוניטין וניסיון, סוג ההכשרות של העובדים, ההצלחות שהביאו לאורך השנים, וכדומה.
מדובר בתחום שאינו נתון תחת פיקוח או קריטריונים מקצועיים מסוימים, ובהתאם לכך גם התמורה הניתנת לכספם של הלקוחות אינה מובטחת. אכן, לעיתים קרובות הלקוחות אינם מרוצים מהתוצאות שהושגו עבורם, ובשלב זה מתחיל הסיבוך: הסברים מעורפלים, טענות בלתי מובנות, מונחים מקצועיים שנזרקים באוויר, ולא פחות חשוב – חוזה שמחייב את הלקוח לשנה וכרוך בעלות חודשית שלא ניתן לבטל אותה.
אין בכך לומר, כמובן, שתחום קידום האתרים אינו מביא לתוצאות יפות. נהפוך הוא, חברה מקצועית ורצינית שיודעת מה היא עושה, בהחלט יכולה להביא את האתר למקומות גבוהים בגוגל, לבנות קמפיינים ממומנים אפקטיביים, לנהל מוניטין ברשת, ועוד. אבל חברה כזו תדאג גם היא לכבול את הלקוח בחוזה ארוך טווח שכולל עוד כמה מגבלות מרגיזות.
לכן, תמיד משמח לגלות שיש לפחות חברה אחת עם כיוון שונה לגמרי, שאצלה הבחירה והכוח נמצאים בידיים של הלקוח. דוגמא נהדרת לכך היא וובס פתרונות אינטרנט.
גישת שירות שנוצרה מניסיון בינלאומי
וובס פתרונות באינטרנט החלה את דרכה לפני יותר מ- 8 שנים בעבודה עם לקוחות מישראל ומחו"ל – מאנגליה, שוויץ, גרמניה וארה"ב. ההכשרות והמומחיות שרכשה החברה בעבודה עם לקוחות מחוץ לישראל הביאו אותה לגבש גישת שירות אחרת לגמרי מהמקובל במחוזותינו. גישה זו מבוססת על מענה מקצועי מצוין, שירות שקוף לחלוטין, היעדר הגבלה על מילות המפתח שיקודמו, וגם התקשרות פתוחה המאפשרת ללקוח להחליט מדי חודש אם הוא מעוניין להמשיך, או שלא.
כיום החברה מעסיקה כעשרים עובדים ופועלת בהתאם לערך מרכזי מוביל – לעשות טוב. הערך הזה מתבטא בכל הפעילות השוטפת של חברה הרואה קודם כל את האדם – בין אם הוא הלקוח, העובד או המנהל.
לאור הניסיון בעבודה עם לקוחות מכל המגזרים וסדרי הגודל, בוובס יודעים היטב שלאנשים המקבלים שירותי קידום אתרים יש הרבה ציפיות, חלומות ושאיפות. לכן הצוות פועל מולם ברגישות ומתוך כבוד הדדי, עם היכרות קרובה מאוד של האתר, צרכיו ויעדיו, ועשיית כל מאמץ כדי שהלקוח יהיה מרוצה.
למעשה, בניגוד לחברות אחרות בתחום, בוובס גם תלויים מאוד בשביעות הרצון של הלקוחות – כי כאמור ניתן לסיים איתה את ההתקשרות בכל עת.
איך הדברים עובדים בעולם הקידום?
אם קיבלתם כבר שירותי קידום אתרים בעבר, אתם בוודאי יודעים שהתהליך יחסית ארוך. נכון שיש פרויקטים ספציפיים שיכולים להיות קצרים ונקודתיים, אבל בשביל להגיע לעמוד הראשון של גוגל ולשמור לאורך זמן על מיקום גבוה, יש לבצע תהליך הנפרש על פני תקופה.
אמנם חברה שיודעת מה היא עושה יכולה להביא אתכם אל היעד, אבל היא לא יכולה לומר בדיוק איפה האתר יהיה בעוד חודש, חודשיים, שלושה חודשים וכן הלאה – פשוט כי ישנם הרבה משתנים שלא ניתן לצפות (למשל, הצעדים של המתחרים שלכם…).
מצד שני, בחברות הקידום יודעים שהלקוחות מגיעים עם אתר שהוא ה- "בייבי" שלהם. מבחינתם, האתר אמור להיות כלי להשגת חשיפה גבוהה, למוניטין וכמובן לגיוס לקוחות. אבל הם אינם מבינים את התחום וברגע שהציפיות הגבוהות לא מקבלות מענה (בלי קשר הכרחי למקצועיות החברה), נוצרת אכזבה. הדברים מחמירים שבעתיים כאשר מדובר במקדמי אתרים שאינם עושים את העבודה על הצד הטוב והמקצועי ביותר, ופשוט לא מביאים תוצאות שמצדיקות את ההשקעה – גם לא לאורך תקופה סבירה.
אז מה עושים? איך משאירים את הלקוחות המאוכזבים שלא יברחו? הפתרון הוא להחתים אותם על חוזים ארוכים, בדרך כלל לשנה שלמה, וכדי לפתות אותם לחתום על חוזה כובל מהסוג הזה נזרקות הסיסמאות המוכרות, כמו "מביאים אותך למקום הראשון בגוגל!". מעבר לכך, מכיוון שזהו סגנון ההתקשרות הרווח וכמעט היחיד בשוק, ממילא ללקוח אין אפשרויות אחרות מבחינה זו.
ומה קורה כשהלקוח לא מרוצה מהתוצאות? קודם כל מתחילים הסברים מעורפלים על כך שמדובר ב- "תחום אפור", נזרקים באוויר מונחים טכניים מורכבים, נשלחים דוחות שקשה להבין אותם, ואחר כך הטונים עולים, השקט הנפשי הולך ומתקצר, ובמקרים רבים – הכסף מתבזבז ופשוט לא מצדיק את עצמו. כך, הלקוחות ממשיכים לשלם בלי קשר לשביעות הרצון או לתוצאות, מה שיכול להשפיע גם על המוטיבציה של החברות להעניק להם מענה אופטימאלי.
אז איך מחזירים את הכוח לידיים של הלקוח?
בדיוק את הבעיה שתוארה לעיל החליטה לשנות חברת וובס פתרונות באינטרנט: מי שיבדוק יגלה שאין עוד חברה בישראל שלא כובלת את הלקוחות שלה בחוזים ארוכי טווח, כלומר חוזים לשנה שמחייבים בתשלום מראש וללא קשר לתוצאות. בוובס עושים בדיוק את ההיפך, כלומר מאפשרים ללקוח לסיים את ההתקשרות מדי חודש לפי הבנתו ורצונו בלבד.
כך, אם בשלב מסוים מרגיש הלקוח שהתוצאות אינן מספקות אותו, אין לו שום בעיה להמשיך הלאה ואין כל תשלום נוסף או אותיות קטנות.
לכאורה מדובר במודל כלכלי בעייתי עבור החברה. בפועל, הוא עובד טוב מאוד ועל כך מעידים מאות לקוחות מרוצים. אם נתחיל מהשורה התחתונה: הלקוחות נשארים לא רק בגלל שהצוות נחמד, בגלל שיש יחסים מצוינים או בגלל שלא כובלים אותם בחוזה – אלא בגלל הת'כלס – התוצאות.
העובדות מעידות שוובס שולטת שוב ושוב בביטויים המבוקשים ביותר בגוגל, אז חברה שמצליחה להגדיל את החשיפה והתנועה באתרי הלקוחות לאורך זמן ובאופן משמעותי, גם מספיק בטוחה בעצמה על מנת להציע חוזה שלא כובל אותם.
מלבד זאת, המודל הכלכלי עובד מהסיבה הפשוטה, שכשמשאירים את הכוח בידיים של הלקוח הוא מרגיש שמתייחסים אליו בכבוד, כבן אדם, וזוהי סיבה טובה גם לכבד את הצד השני שנותן את השירות. כאשר אנו יודעים שהבחירה אצלנו וקבלת השירות תלויה רק בנו, כבר נוצרת שביעות רצון ראשונית ותחושה של שירות הוגן.
מעבר לכך, רק תחשבו איך עובדת בשוטף חברה שהלקוחות שלה אינם נמצאים בכיס: ברור שהפעילות הרבה יותר נמרצת, החל בשמירה על קשר אישי וזמינות גבוהה, ועד לפעולות השונות שמבוצעות ומעקב קפדני אחר ההישגים.
קידום אתרים בשקל לחודש!
כאמור, קידום אורגני הוא תהליך שנפרש על פני תקופה, כך שבסופו של דבר התשלומים מצטברים לסכומים של אלפי שקלים לאורך השנה. זה המחיר שצריך לשלם בשביל לשמור את האתר בכושר ובקו הראשון של התחרות. יחד עם זאת, בוובס פתרונות אינטרנט לוקחים גם את התחום הזה צעד קדימה, ומציעים את החודש הראשון של השירות בשקל אחד!
ויש גם בזה היגיון: החברה יודעת שלקוחות שמתחילים לקבל את השירות מגלים חוויה אחרת של קידום אתרים, ולרוב בוחרים להישאר. אז למה לא לתמרץ את ההתנסות הראשונית שלהם עם חודש ראשון בשקל? בחודש הזה הלקוח יוכל לוודא את טיב השירות, לקבל מידע חיוני על האתר שלו ועל עולם קידום האתרים בכלל, וליהנות מפעולות קידום שכבר תורמות לאתר. במקרה הגרוע הוא פשוט ממשיך הלאה עם הפסד של שקל אחד, אבל ברוב הגדול של המקרים הוא מגלה שהגיע למקום הנכון.
כל אלו מתמזגים בוובס אל תוך הערך של "שירות הוגן", שלמרבה הצער אינו נפוץ במיוחד בעולם קידום האתרים. אם ניקח למשל את התחום של מילים וביטויי מפתח, העומד במרכזן של פעולות הקידום, נראה שהחברות מגבילות את הכמות. הן יודעות שככל שמקדמים את הלקוח ביותר מילים וביטויים, כך העבודה נעשית יותר מורכבת מבחינתן, ולכן דואגים לציין את ההגבלה בחוזה ההתקשרות.
כעת, לקוח העוסק למשל בעריכת דין ורוצה לקדם את עצמו גם בתחום הגישור, מצוי בבעיה. לעומת זאת, בוובס לא מגבילים את הלקוחות בכלל בביטויי ומילות המפתח, ואם עורך הדין רוצה לקדם את האתר גם בתחום הגישור, דיני משפחה, מקרקעין או כל נושא אחר – אין בעיה.
חשוב להדגיש כי לא מדובר בהתפזרות חסרת ארגון וסדר על פני אינספור ביטויים, והעבודה בחברה בהחלט נעשית באופן ממוקד על הביטויים החשובים ביותר, אבל גם אין בעיה או התנגדות לתת דגש על ביטויים נוספים בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוח.
שירות הוגן ושקיפות
כאשר מדברים בוובס על "חוויית קידום אחרת" מתכוונים גם לנושא השקיפות מול הלקוח. כאמור, בעולם קידום האתרים מוצא את עצמו הלקוח לא פעם בפני שוקת שבורה: האתר לא מתקדם כצפוי בגוגל אבל לך תשיג עכשיו את הגורם האחראי בחברה, וגם כשכבר השגת אותו קיבלת הסברים טכניים שקשה להבין, ושולחים אותך לטבלאות וגיליונות שנמצאים אי שם בענן – וגם מהם אי אפשר להבין דבר.
בוובס עובדים לגמרי אחרת: קודם כל, בחברה אף פעם לא יבטיחו ללקוח את "המקום הראשון בגוגל" או כל אמירה אחרת שאיננה כנה ומקצועית לחלוטין. זאת, גם אם הנתונים מראים שהיא מסוגלת והצליחה לעשות זאת פעמים רבות. בוובס עובדים בשקיפות מלאה החל מהרגע הראשון ולכל אורך הדרך, כאשר הלקוח מקבל בצורה שוטפת ורצופה עדכונים על ההתקדמות, תוצאות של בדיקות, המלצות לשיפור, דוחות ועוד.
הכל במילים מובנות וברורות מבעל מקצוע שמכיר אותו מקרוב. בחברה ממש לא מתחבאים מאחורי מושגים טכניים ומספרים אלא עובדים בגובה העיניים מול האדם שמקבל את השירות, ומסבירים לו סבלנות ואורך רוח את הפעולות שנעשות, את התוצאות שהושגו, את האתגרים וההצלחות, ואת הצעדים שעוד צריך לבצע.
מי שרוצה לבדוק אם כל האמור בכתבה הזו נכון, מוזמן להיכנס לאתר החברה כדי לבדוק את התוצאות המוצגות בו, וגם לקבל מספרי טלפון של לקוחות וובס – שישמחו לספר על חוויית השירות שלהם.
ומי שרוצה לטעום כבר עכשיו מחוויה אחרת של קידום אתרים, במחיר של שקל לחודש הראשון, מוזמן ללחוץ כאן אל דף המבצע של וובס פתרונות באינטרנט.