מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט על קרקוע מערך מסוקי ״הינשוף״ מפעילות אימונים ותובלות בעקבות מספר תקלות טכניות שהתרחשו במנועי המסוקים בחודשיים האחרונים.
המערך הטכני של חיל האוויר יבצע חקירה טכנית, עד לסיומה יקורקע המערך, למעט פעילות מבצעית.
כזכור בחודש שעבר אירע תקלה במסוק "ינשוף" במהלך טיסה שגרתית של הרמטכ"ל אביב כוכבי. התקלה החלה בכך שאחד משני מנועי המסוק הפסיק לפעול, בשעה שהרמטכ"ל עשה את דרכו ממשכן הכנסת לאחד מבסיסי צה"ל. בניסיון לתפעל את האירוע כיבו הטייסים, בניגוד לנהלים, את המנוע היחיד שעבד – ומסוק הינשוף החל לשקוע עד לגובה נמוך של מאה רגל, כ-30 מטרים מהקרקע. הטייסים הבינו שטעו, הפעילו את המנוע והצליחו לייצב את המסוק. אלא שאז על פי שיקול דעתם החליטו להמשיך עם מנוע אחד בטיסה עד לבסיס תל נוף – מרחק של כעשר דקות טיסה ממשכן הכנסת.
מדובר צה"ל נמסר על האירוע:"בשבוע שעבר נחת מסוק ינשוף בבסיס במרכז הארץ עקב תקלה טכנית. המסוק, שביצע טיסת תובלה שבה טס הרמטכ"ל, נחת בשלום בבסיס ובמקומו הוזנק מסוק אחר שביצע את המשימה במלואה. מדובר בתקלת טכנית במנוע שתופעלה על ידי אנשי הצוות. הפעולות המיידיות של הצוות איפשרו את תפעול התקלה בביטחה ובשום שלב לא הייתה סכנה לנוסעים. האירוע מתוחקר".
" הינשוף" הוא מסוק תובלה, שנכנס לשירות בחיל-האוויר ב-1994, ומשמש לחילוץ ופינוי נפגעים ולמשימות תובלת סער. שרידותו הגבוהה ויכולת התימרון שלו, מנועיו החזקים וכושר הנשיאה הגבוה שלו הופכים אותו למסוק האידאלי למשימות חילוץ ותובלה מורכבות ומסובכות.
באוגוסט 1994 עשרה מסוקי בלק-הוק, שכונו בעברית "ינשוף". המסוקים הוענקו לישראל כחלק מחבילת בטחון לקראת הסכמי אוסלו.
המסוקים הוטסו לארץ בשני מטוסי גלאקסי אמריקאיים, חמישה מסוקים בכל מטוס. עשרת המסוקים שהוענקו במתנה על-ידי המימשל האמריקאי, יוצרו משנת 1977-9, והוצאו משירות פעיל בצבא האמריקאי כשלושה שבועות לפני הגעתם לארץ.
בחודשים שלאחר קבלתם, הותאמו המסוקים לתצורה הישראלית, עברו השבחה וצויידו במערכות חדשות רבות. מסוקי הבלק-הוק, יחד עם מסוקי האנפה, משמשים במשימות של תובלת-סער, פינוי וחילוץ.