מאז שהפכה האנגלית לשפה הבין לאומית, איננו מצליחים לתאר את חיינו בלעדיה. האנגלית היא שפת לימוד חובה בבתי הספר ובמקומות עבודה רבים מצריכים שליטה טובה בה. גם אם לא נתכוון לכך, הרי שאנו מוקפים בפרסומות, שלטים וטקסטים באנגלית. כמו כן, לכל אחד מאתנו יש שליטה מסוימת בשפה הזו, מי יותר ומי פחות, אבל במקרים מסוימים אנו זקוקים לשירותי קריינות מקצועיים כדי לקדם מוצר או שירות כלשהו.
מדוע כדאי לשכור את שירותיה של קריינית מקצועית
אתם בעלי חברה גדולה ומוכרת והחלטתם לפתוח את השנה החדשה עם מוצר חדש ולפרסם אותו גם לטובת דוברי האנגלית בארץ (וגם בעולם). כשאמרתם לחבריכם שאתם שוכרים שירותי קריינות באנגלית, הם הגיבו בהרמת גבה. "מה הבעיה?", שאל הנועז שבחרכם, "אני יכול לעשות את זה בחינם". ובכן, המצב מורכב הרבה יותר. מרבית הישראלים שולטים היטב בשפה האנגלית, אך המבטא הישראלי שלהם חודר דרך ההגייה האנגלית. דבר זה עלול להעניק לסרטון התדמית שלכם תחושה של חוסר מקצועיות וחוסר רצינות. קריינית מקצועית דובר אנגלית, לעומת זאת, יכולה לספק שירותי קריינות אותנטיים הכוללים גם עריכה איכותית.
קריינות באנגלית – למי זה מתאים?
קריינות מקצועית יכולה להתאים למגוון רחב של עסקים. אלה כמה מבין הדוגמאות הנפוצות יותר:
- חברה למוצרי קוסמטיקה – מוצרי הקוסמטיקה הם מבין המוצרים המבוקשים יותר בקרב נשים ברחבי העולם, שהרי כל אישה רוצה להיראות יפה. לפעמים מנסה חברה ישראלית למוצרים קוסמטיים לקדם פרויקט ייחודי ולדבר אל נשים מכל העולם. או אז היא זקוקה לשירותיה של קריינית איכותית.
- פיתוח אפליקציות – מדובר באחד התחומים המבוקשים אך גם התחרותיים ביותר בימינו. חברות סטארט אפ קמות ונופלות שעודן מנסות לשרוד בשוק האפליקציות. חברות אלה תלויות רבות בהורדות הגולשים. כדי לעודד כמה שיותר גולשים להוריד את האפליקציות, חשוב ליצור סרטוני תדמית הפונים אליהם בשפה האנגלית. כך, גולשים ממדינות כמו יפן, צרפת, ארצות הברית או אירלנד יוכלו ליהנות מאותה אפליקציה.
- הוראות שימוש במוצר – בין אם מדובר במוצר שפותח על ידי חברת הייטק או על ידי חברה טכנולוגית אחרת, אתם מעוניינים בכך שהלקוחות יבינו כיצד משתמשים במוצר שלכם. מבחינה זו, סרטוני ההסברה מחליפים את חוברות ההסברים המסורבלות והמורכבות. סרטון המלווה בקריינות באנגלית מסייע ללקוחות מכל העולם להבין כיצד יש להשתמש במוצר.
עבודתה של קריינית מקצועית
קריינית מיומנת באנגלית פועלת לפי שיטת עבודה מסודרת. אם אתם מעוניינים בשירותי קריינות יש צורך לעבור כמה שלבים. ראשית, יש צור למלא טופס הזמנה מסודר. שנית, חשוב לשלוח את התסריט להקראה. לעתים ניתן גם להזמין שירותי עריכה באנגלית (בתוספת תשלום, כמובן). השלב השלישי נועד לבחון אם קצב הדיבור והטון מתאימים למטרה. משום כך, שולחת הקריינית הקלטה לדוגמה והלקוח מחליט אם לאשר אותה ומעיר הערות בהתאם. לאחר מכן ניגשת הקריינית לעבודה. היא מקליטה את כל הטקסט ושולחת אותו ללקוח כדי לערוך תיקונים, לקצר את אורך הטקסט וכדומה. בסיומה של ההקלטה מתחילים לצלם את סרטון התדמית או ההסבר בהתאם לצורך.
מזמינים שירות מקצועי – כי הקול הוא הכול
ויקטוריה פיינרמן היא קריינית מקצועית דוברת אנגלית המנהלת את חברת Victoria's Voice. ויקטוריה דוברת אנגלית מלידה ובעלת אנגלית במבטא ניטרלי, אחד המבטאים המבוקשים ביותר בעולם וגם בארץ. לקריינית המקצועית הזו ניסיון רב שנים בהקראת טקסטים עבור סרטוני תדמית, מרכזיות טלפונים, סרטוני הדרכה לפיתוח אפליקציות וחברות ההייטק וכדומה. אז אם אתם מעוניינים ליצור רושם ייצוגי, להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם ולפנות אל אנשים המצויים אל מעבר האוקיינוס, חשוב לפנות לקריינית איכותית.
הכתבה נכתבה בעזרת חברת התוכן אוצר מילים – כתיבה שיווקית לעסקים.