במהלך השבוע האחרון (14-20.10 נוספו לרשימה הקשה של ההרוגים בתאונות הדרכים עוד 8 בני אדם.
כך הם מצאו את מותם:
- 14 באוקטובר – רוכב אופנוע כבן 40 החליק ונהרג בכביש 4 סמוך לחולון.
- 14 באוקטובר – נהג רכב פרטי כבן 60 נהרג בתאונה עם משאית בכביש 4 סמוך לעתלית.
- 14 באוקטובר – הרוג כבן 20 בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 66 ליד גבעת עוז.
- 16 באוקטובר – רוכב אופניים בן 35 נהרג בתאונה ליד מושב יושביה שבנגב.
- 16 באוקטובר – רוכב אופנוע בשנות ה-40 לחייו נהרג בתאונה ע ם אוטובוס בדרך בן צבי בתל אביב-יפו.
- 17 באוקטובר – רוכב אופניים בן 25 נהרג מפגיעת רכב בגשר האר"י בנתניה.
- 17 באוקטובר – רוכב אופניים חשמליים כבן 40 נהרג מפגיעת רכב ברחוב ירושלים בקריית מוצקין.
- 19 באוקטובר – נהג רכב פרטי בשנות ה-30 לחייו נהרג בתאונה עם משאית בכביש 1 סמוך לאזור.
מתחילת השנה – 297 הרוגים
מתחילת 2021 נהרגו בתאונות דרכים 297 בני אדם, שמונה מתוכם נהרגו בשבוע החולף. 115 מבין ההרוגים מצאו את מותם בתאונות בתחום העירוני ו-180 בדרכים בינעירוניות, 77 נהרגו כהולכי רגל, 78 נהרגו בתאונה במעורבות רכב כבד, ארבעה מהם נהרגו בשבוע האחרון. 76 מההרוגים נהרגו כרוכבי אופנוע, 15 מההרוגים רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 49 מההרוגים נהגים צעירים, עשרה נהרגו ברכיבה על אופניים רגילים.
שעון חורף – מה המשמעות למלחמה בקטל בדרכים?
בסוף החודש תעבור ישראל לשעון חורף. זמן החשיכה יהיה ארוך יותר וימשך על רוב שעות אחר הצהריים. האם הזזת השעון תשפיע על הבטיחות בדרכים?
על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, עולה כי שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנות ביום שבהן מתרחשות הכי הרבה תאונות דרכים. מהנתונים שניתחה העמותה עולה כי השעה המסוכנת ביום, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020 היא 17:00-18:00 במהלכה נפגעו 1,336 בני אדם. גם בשנה שקדמה לה (2019) הייתה השעה שבין חמש לשש אחר הצהריים, השעה המסוכנת ביותר. השעה המסוכנת אחריה גם היא אחר הצהריים – בין 16:00 ל- 17:00 ובמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,310 בני אדם.
כאשר בוחנים את השעות הקטלניות ביותר, אלה שבהן נהרגים הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים, ניתן לראות כי בין השעות 20:00-21:00 נהרגו הכי הרבה בני אדם (25) בתאונות דרכים בשנת 2020, והשעה הקטלנית אחריה הייתה 17:00-18:00.
הנתונים באדיבות עמותת "אור ירוק".