17 משאיות עמוסות ועליהן יותר מ 4000 צמיגים נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום ביממה האחרונה. הצמיגים יופצו בין החברות השונות והספקים ברחבי הרצועה.
איגוד סוחרי הצמיגים ברצוע הודיע הבוקר, כי זו הפעם השלישית "שרשויות הכיבוש" מאפשרות את כניסת הצמיגים, לאחר שהופסקה במשך למעלה משנתיים, בגין הטענה כי שימשו את "צעדות השיבה" על הגדר.
ביום שני האחרון התירה ישראל להעביר גם לרצועה כמויות מסחריות של מלט, דרך מעבר כרם שלום. במסגרת המדיניות החדשה כלפי הרצועה, הגדילה ישראל באחרונה את כמות המלט המסופק לרצועת עזה ואף הרחיבה את מספר החברות המורשות לייבא את המלט. 47 חברות חדשות נכללות כעת במנגנון GRM שנועד לאפשר הכנסת חומרי בניין לשטחי הרצועה.
חלוקת המלט בין הספקים הפרטיים לא תאפשר את הפיקוח על השימוש ואף לא להבטיח כי לא יועבר לשימוש הזרוע הצבאית של חמא"ס, אולם מנגנון זה, שגובש בשיתוף פעולה עם האו"ם, אמור לאפשר בקרה ופיקוח על השימוש בחומרי הבניין והוא פועל גם נגד חברות פלסטיניות שנכללו ברשימה שחורה ואינן מורשות לייבא חומרי בניין לרצועה. מנגנון הפיקוח מתבסס על נקודות חלוקה מאושרות ומציב מספר תנאים על הקבלנים והיבואנים.
המלט מיועד לשיקום אלפי המבנים האזרחיים שנפגעו במהלך מבצע צוק איתן ולפרויקטים של סיוע ורווחה לאוכלוסייה.
באחרונה ניצלה חמא"ס את המדיניות הישראלית כאשר אנשיה גנבו כבלי תקשורת ממחסני חברת התקשורת ברצועה: גורמים ברצועה סיפרו לסוכנות הידיעות הישראלית TPS, כי מדובר בעבודות לשיקום ולהרחבת מערך התקשורת של חמא"ס במערב העיר עזה. לדבריהם, מזה שנה שחמא"ס חופרת מנהרות במערב העיר ומקימה מערך תקשורת רחב, גם כלקח מפעולת "ח'אן יונס".
חמא"ס נמנעת מיבוא ציוד תקשורת בידי ספקים פרטיים כדי שלא לעורר תשומת לב בישראל לעבודות הפיתוח שלה ומעדיפה "להשלים ציוד" ממחסני חברת התקשורת. לדברי מקורות, חמא"ס איננה יכולה לייבא את הציוד גם משום שהוא איננו משמש לצרכים פרטיים והכנסתו לרצועה עלולה להסגיר את פעולות השיקום והפיתוח של מערך התקשורת.
בעקבות גניבת ציוד של חברת תקשורת פלסטינית בעזה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, במסר חריף לארגוני הטרור ברצועה: ״אל תנצלו את הצעדים שמאפשרת מדינת ישראל לטובת תושבי עזה לצרכי טרור; לא יוכנס ציוד תקשורת לרצועה עד להשבת כלל הציוד שנגנב״.