המבורג, גרמניה: חנות משקפיים בשם "6 מיליון משקפיים" שעוררה ביקורת בעקבות השם המקושר אסוציאטיבית לשואה, תשנה את שמה בעקבות מחאה ציבורית. כך לפי דיווח של עדי רוזנברג ב-ynet.
לפי הידיעה, עד כה שונה שמה של החנות באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק הרשמי, אך לא בשלט הכניסה לחנות. עם זאת ברשת אומרים כי הלוגו והשלט ישונו בהמשך.
נכון לרגע כתיבת שורות אלה דף הפייסבוק של המותג אינו פעיל.
ישראלי תושב המבורג בשם עומר פרנקל אמר ל-ynet: "השימוש במונח '6 מיליון', ועוד במילים, ועם הסמל של המשקפיים בלוגו. עצם זה שהם לא העלו על דעתם שזה יכול לפגוע במישהו מרתיח אותי".
מטעם החנות נמסר: "אנו פועלים משנת 2006 בלי שנתקלנו בבעיות לגבי בחירת השם. השם נבחר בהשראת הסרט 'האיש ששווה מיליונים'".
"מעולם לא העלנו על דעתנו את הקשר לשואה עד שנערה פנתה אלינו בעניין בשנה שעברה. מאז נאלצנו להסביר את עצמו באופן שוטף, ועם זאת אנו מבינים כי טעם מר תמיד יישאר עקב הנושא בעתיד".