כבכל שנה, הכנסת חושפת את סכומי הוצאות חברי הכנסת על הקשר עם הציבור. לפי סיכום הוצאות הח"כים בשנה שעבר, שיאנית ההוצאות לשנת 2017 היא חברת הכנסת (כולנו) שהוציאה לא פחות מ-136,267 שקלים, מתוכם 71 אלף שקלים על "רשתות חברתיות ואתר אינטרנט".

ח"כ , ח"כ יפעת שאשה ביטון, וח"כ . צילומים: פלאש 90

אחריה מתייצב חבר הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) עם 118, 798 שקלים ובמקום השלישי חברת הכנסת נאווה בוקר (ליכוד) שהוציא לא פחות מ-114,989 שקלים על קשר עם הציבור.

את רשימת הבזבזנים ממשיכה חברת הכנסת שהוציא 114 אלף שקלים על . אחריה שהוציא 113 אלף, מתוכם 66 אלף שקלים על הדפסות ופרסומים. עוד בעשירייה: , עמיר פרץ, רויטל סויד, מרב מיכאלי, ויוסף ג'בארין שהוציאו כל אחד מעל מאה אלף שקלים ב-2017.

את הרשימה נועלים חבר הכנסת בני בגין ש"בזבז" 787 שקלים בלבד, שר האוצר משה כחלון שלא ניצל את הקירבה לקופה הציבורית והוציא רק 3,742 שקלים. אביגדור ליברמן, שר הפנים אריה דרעי וראש הממשלה לא ניצלו את התקציב שניתן להם בסך 65 אלף שקלים אצל שניהם, ולא הוציאו שקל. בנוסף, בסוף הרשימה נמצאים חברי כנסת חדשים או כאלה שנטשו את הכנסת באמצע הקדנציה ולא הספיקו לנצל את מרב התקציב. באסל גטאס למשל ניצל רק 11 אלף שקלים (מהם 400 שקלים על "הוצאות תקשורת").

יש לציין כי תקציב הקשר עם הציבור משתנה בהתאם ליתרות הניצול מהשנה הקודמת, וכן בהתאם לתפקיד בכנסת ובממשלה. לכן, יש שיאמרו שהבדיקה ההוגנת צריכה להיעשות לפי אחוז ניצול התקציב ולא לפי גובה הסכום.

ח"כ בני בגין. צילום: פלאש 90
מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.