רשת RT: מותג השוקולד הבלגי המפורסם – גודייבה – עומד בימים אלו במוקד של מחלוקת במדינה, מפני שבחברה הפסיקו לייצר פרלינים במילוי אלכוהולי. הנימוק הרשמי: "פנייה לקהל אוניברסלי ורחב", אך בתקשורת וברשתות החברתיות בבלגיה מפקפקים במניע, ותוהים האם הדבר לא נעשה במטרה לרצות את הקהל המוסלמי.

קופסת פרלינים של גודייבה. צילום: Kreecher
קופסת פרלינים של גודייבה. צילום: Kreecher
כידוע, על פי ההלכה האסלאמית צריכת אלכוהול אסורה על קהל המאמינים.
החברה המפורסמת נוסדה לפני למעלה מ- 90 שנה ב-1926 ומהווה את אחד המותגים המזוהים ביותר עם תעשיית השוקולד הבלגי המפורסמת. ב- 2007 נרכשה החברה על ידי תאגיד טורקי בשם "ידליז אחזקות".
סניף של חברת השוקולד 'גודייבה בהונג קונג'. צילום: EMBU
סניף של גודייבה בהונג קונג. צילום: EMBU
הפרלינים הממולאים בליקר אלכוהולי נחשבים לאחד ממוצריה הפופולריים ביותר, אך גודייבה הפסיקה לייצר אותם בחודש אפריל השנה, כך על פי הודעה שנמסרה מטעמה החודש.
כאמור, המהלך זכה לתרעומת במדינה שמוצרי השוקולד שלה נחשבים לסמל לאומי. על פי הדיווח, חלק מהביקורת טענה כי למעשה השוקולד של גודייבה "כבר אינו בלגי".
מטעם הנהלת גודייבה נמסר כי: "האסטרטגיה היא להציע (את המוצרים) לכולם, והפרלינים המכילים אלכוהול מיועדים רק לילדים". עוד הסבירו בחברה, "אנחנו רוצים להציע את המוצרים שלנו בדרך אוניברסלית, לקהל רחב ככל הניתן".
לרשת חנויות גודייבה מאות חנויות בלמעלה מ- 80 מדינות ברחבי העולם, לפי RT בתקשורת הבלגית דווח כי ייצור הפרלינים האלכוהוליים הופסק בכולן.
בכלי התקשורת הבלגים מפקפקים במניעיה של גודייבה. בין היתר נשמעו קריאות להחרים את החברה, והגולשים ברשתות החברתיות מכנים את מוצריה "שוקולד חלאל" ("חלאל" – המושג בהלכה המוסלמית המקביל לכשרות, ע.ד).

 




עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20