בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יומי יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה ILS) ובישראל בפרט.

ההפרעות מורגשות רק על ידי המטוסים באוויר ולא על ידי הסנסורים בקרקע. ההשפעה משמעותית בכל הקשור בתפעול המטוס ברמת הקוקפיט ובחלקה גם לניהול התעבורה האווירית.

פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה.

מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעייה.



אורן רפאל

אורן רפאל

כתב אקטואליה ומנהל רשתות חברתיות. orenre@gmail.com
אורן רפאל