כשנפתחה תחנת רכבת העמק החדשה בנובמבר 2016, נהנו נוסעי הקווים ממנה מנסיעה חינם לשלושה חודשים ולאחר מכן מהטבה בגובה 50% מכרטיסי הנסיעה למשך שנתיים נוספות, המסתיימות מחר (שלישי). כעת מתקיים עימות בין משרדי התחבורה והאוצר על המשך מתן ההטבה והעניין מתגלגל לפתחו של ראש הממשלה.

פנה לנתניהו שיעקוף את סירוב משרד האוצר. כץ ונתניהו ברכבת. צילום: דוברות

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע היום (יום שני) כי "כמי שיזם וביצע את פרויקט רכבת העמק, כנגד התנגדויות קשות ובמטרה לחבר את תושבי העמק לחיפה ולמרכז פניתי למשרד האוצר בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת", אמר והסביר: "רכבת העמק הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת הישובים ותושבי האזור".

לטענת כץ: "בתגובה לסירובו של משרד האוצר לאשר את המשך מתן ההנחות לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת", הוא יפנה לראש הממשלה בבקשה לעקוף את משרד האוצר ולהביא את המשך מתן ההנחות להכרעת הממשלה.

 

מאשים את משרד האוצר שהגיש את הבקשה מאוחר מידי. שר האוצר משה כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

שר התחבורה ציין כי "בניגוד לכל התחזיות, כמעט ארבעה מיליון נוסעים נסעו בקו רכבת העמק מאז פתיחתה, לפני שנתיים וחצי. ממוצע הנוסעים השנתי בקו עומד על כ-1.7 מיליון נוסעים והממוצע החודשי מגיע לכ-140 אלף נוסעים בחודש".

למרות טענתו של השר כץ, משר האוצר, משה כחלון (כולנו), נמסר כי "השר חושב שהבקשה לגיטימית ועלותה איננה גבוהה", אך האשים את משרד התחבורה כי "לא העביר את הבקשה בזמן" וכי "כעת לא ניתן לבצע שינוי בגלל מערכת הבחירות".

 

 

אלון מליק

אלון מליק