"אני רוצה לאפשר ליהודים וללא יהודים לשחזר את החוויה הזו. מי שירצה לטבול (בבריכת השילוח) ולעלות למעלה לכיוון חוויית הר הבית, מי שעושה את זה יודע בדיוק מי בעל הבית של העיר הזו", כך אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בסיור של פעילי ליכוד שערך באחרונה.

דיון הפטריוטים בנושא תכנוניו של ברקת לעיר הבירה

ברקת, העורך מזה מספר שבועות סיורים למובילי דעת קהל, אנשי ציבור, ראשי ארגונים ופעילי ליכוד, סיפר בין השאר כי בכוונתו להחיות מחדש את חווית העלייה לרגל בעיר העתיקה.

לפי פרסומי עבר, בכוונת העירייה להקים ארבע תחנות עגינה לרכבל: באזור תחנת הרכבת הראשונה, ליד תיאטרון החאן; במתחם קדם שבמעלה כפר השילוח(סילוואן), השייך לעמותת הימין אלע"ד; ליד מלון שבע הקשתות שבהר הזיתים; וליד כנסיות גת שמנים, לא הרחק משער האריות.

הרכבל יחבר את מרכז העיר לעיר דוד

תכנוני ברקת לעתיד ירושלים. באדיבות דוברות ניר ברקת

בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של ברקת בשבוע שעבר, חשף ראש העיר בפני פעילי ליכוד שסיירו בהדרכתו בירושלים, כי מתוכננת לקום תחנה נוספת – בבריכת השילוח שבתחתית האתר הארכיאולוגי "עיר דוד".

לפי דברי ברקת, שתיים מחמש התחנות יוקמו באתר עיר דוד שבניהולה של אלע"ד. לפי התכנון, התחנה במתחם קדם היא החשובה ביותר במיזם ואליה יתחברו רכבלים שייצאו משלושה כיוונים שונים – הר הזיתים, גת שמנים ובריכת השילוח.

ברקת אמר בסיור כי ישנו קשר הדוק בין הצרכים הכלכליים והתיירותיים של המיזם ובין המטרה האידיאולוגית שלו – לחבר את אנשי ההווה אל העבר של ירושלים.

"אני רוצה לאפשר ליהודים וללא יהודים לשחזר את החוויה הזו. מי שירצה לטבול (בבריכת השילוח) ולעלות למעלה לכיוון חוויית הר הבית, מי שעושה את זה יודע בדיוק מי בעל הבית של העיר הזו".

לדבריו, "כשמגיעים לחוויה הזו (הסיור באתרים היהודיים ההיסטוריים), גם אנשי שמאל מתבלבלים לגמרי, כי הם מבינים שזה אמיתי והחיבורים שלנו לירושלים קשורים בקשר בלתי נפרם לעולם. לחוויה הזו צריך לייצר גם אמצעי תחבורה".

איך ירושלים תראה מחר

ברקת תיאר את חזונו לעיר העתיקה ואמר כי מיזם הרכבל: "יאפשר להגיע לירושלים העתיקה והקדושה בלי רכב, בלי אוטובוסים. מה שאתם רואים היום זה לא איך שירושלים תיראה מחר. (אני רוצה) להביא עשרה מיליון תיירים שכולם יגיעו למקומות האלו, בלי התשתית של רכבות, רכבלים, רכבת מהירה, מלונאות וכו' לא נוכל לחוות את החוויה המיוחדת הזו. בשביל להביא את העולם הרחב, בשביל להבין מי באמת בעל הבית של העיר הזו, כל התשתית הזו מיועדת לזה".

יש להניח כי המיזם מעורר התנגדות מקרב השמאל ומקרב הערבים, אשר מבקשים לחלק את ירושלים. הרכבל, שייבנה כמעט כולו מעבר לקו הירוק, יימצא בסמוך להר הבית ולמקומות החשובים לנוצרים בהר ציון ובהר הזיתים.

לפני כשנה וחצי פרשה מהמיזם החברה הצרפתית "ספאז'", המתמחה בהקמת רכבלים, ככל הנראה בעקבות פנייה של הרשות הפלשתינית לממשלת צרפת. הקמת הרכבל צפויה לעורר התנגדות גם מסיבות סביבתיות ותכנוניות.

"חלק מרשת תחבורה מקיפה"

מהעירייה נמסר בתגובה: "מימוש חזון ראש העיר לרכבל שיחבר את המוקדים הרלוונטיים לשלוש הדתות באגן העיר העתיקה מתגבש בימים אלו על ידי אנשי המקצוע, ולכשהתכנון יבשיל הוא כמובן יידון בוועדות הרלוונטיות. פרויקט הרכבל הוא חלק מרשת תחבורה מקיפה הכוללת קווי רכבת קלה ומערכות הסעת המונים שיאפשרו גישה מהירה, בטוחה, יעילה וידידותית לסביבה למוקדים אליהם מגיעים מיליוני מבקרים בשנה".




מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20