2:00 23/05/2018
דף הבית > חם ברשת > קמפיין נגד התחפושות המיניות: "גם בפורים – הן רק ילדות"

קמפיין נגד התחפושות המיניות: "גם בפורים – הן רק ילדות"

קמפיין אמהות חדש קורא להקדים תרופה למכה ולהפסיק להלביש את בנות ישראל בתחפושות מיניות: "למה ילדה שבוחרת להתחפש לאחות או חיילת צריכה להראות כמו נערת ליווי מדרום תל אביב?"

אמנם יש עוד כחודש עד חג הפורים, אבל עלוני מכירת התחפושות כבר כאן ויש מי שהחליטו להקדים תרופה למכה ולפתוח בקמפיין רשת שמטרתו לעצור את תופעת התחפושות הבוטות והמיניות בהן מולבשות ילדות ישראל "לכבוד" החג. "הבנות שלי הולכות וגדלות וכל שנה לקראת פורים אני מזדעזעת. דפדוף מהיר בעלוני הפרסום לתחפושות גורם לי לחשוב שבטעות נכנסתי לאזור השמור למבוגרים בלבד", מסבירה חגית מריה-גיבור את ההחלטה לפתוח בקמפיין. "מדוע ילדה שבוחרת להתחפש לאחות, שוטרת, חיילת ואפילו חיפושית צריכה להראות כמו נערת ליווי מדרום תל אביב?".

האמהות היוזמות הבהירה כי בכוונה לא פנו ליצרני התחפושות הללו ולא התערבו בשוק המכירות. לבריהן השוק מוכר את מה שהצרכנים מעוניינים בו ושורש התופעה הוא החינוך. לכן, את הקריאה הן מפנות דווקא אל ההורים שרוכשים את התחפושות עבור בניהם ובנותיהם הקטנים, בתקווה לייצר שוק אחר. בעוד הקמפיין החל לתפוס תאוצה ולסחוף אחריו עוד ועוד הורים, גופים ובעלי דעה, משרד הפרסום 'רייכרט' החליט להצטרף בעיצוב משלו, רך יותר, אך בהחלט מעביר את המסר.

 

"אלה הילדות שלנו, בואו נלמד אותן שהן קודם כל ילדות", נכתב בעמוד הפייסבוק של הקמפיין. "קודם כל בנות אדם בעלות שאיפות וחלומות ולאו דווקא יצור מיני או פתייני ששולח מבט חושק אל עבר המצלמה דרך תחפושת מינימליסטית. בואו ניתן לתום לחזור לתמונה. בואו נשאיר אותן ילדות".

"לראות אשה אך ורק כיצור מיני זה נורא. זה נורא על פרסומות באיילון, זה נורא בטשטוש תמונות של נשים בעלוני שבת, זה נורא כשאי אפשר להזכיר שם של אשה או לשמוע את קולה ברדיו או בכנס רב משתתפים, וזה נורא בכל סיטואציה בה זה קורה", כותבת מוריה תעסן מיכאלי שדחפה את הקמפיין. "אבל יותר מכל בז'אנר הזה של נשים כיצור מיני בלבד, הכי כואב לי על ילדות תמימות שעושים מהן בכוח אשה מינית. כמובן שאפשר לראות לזה ספיחים כל השנה, אבל בפורים זה חסר כל פרופורציה.

"אנחנו פותחות בקריאה: גם בפורים משאירים אותן ילדות. ואנחנו מזמינות אתכם – נשים וגברים, אמהות ואבות, סבים וסבתות וגם סתם אנשים שאכפת להם: הצטרפו אלינו. הפכו איתנו את התופעה הזאת ללא לגיטימית. ללא מוסרית ולא נכונה".

"כל שנה מחדש הפרסומים מגיעים הביתה. כל שנה מחדש הילדים יושבים שעות ארוכות ומפנטזים על התחפושת האולטימטיבית", מסבירה מיכל פרינס, "כל שנה מחדש מתקבעות מחדש התפיסות על תפקידי הגבר ותפקידי האישה דרך תחפושות שקובעות עבורנו איך 'היינו' רוצות להיראות ו'לצערנו' אין לנו הזדמנות כל השנה אז יאללה בפורים – למה לא? אז די! יש עוד חודש, בואו נרים פה מחאה שאומרת שלא מתאים לנו לחפש את הילדות שלנו בתחפושות שכבר מזמן לא רומזות איזשהו קשר לזנות. זה הזמן לייצר אמירה ברורה!".

אביה ריש

אביה ריש

עורכת תוכן, אתר ערוץ 20

אולי יעניין אותך גם

זמן לאפריקה: קולקציית שעונים חדשה עם אלמנטים מהחי והצומח

רשת החנויות לשעונים ותכשיטים אימפרס, חושפת דגמים נוספים מתוך קולקציית השעונים החדשה לקיץ של בית האופנה היוקרתי ג'וצי