No Tag To Print

צפו: פריצת המנהרה הראשונה בכביש המנהרות

פרוייקט הרחבת כביש המנהרות הינו באורך של 12 ק"מ, מצומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר

משרד התחבורה ועיריית ירושלים בשיתוף חברת מוריה, מקדמים את עבודות הביצוע של פרוייקט הרחבת ציר המנהרות. היום (ד') נפרצה המנהרה הצפונית שאורכה כ -300 מטרים.

פרוייקט כביש המנהרות מהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים והוא אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמשמעותיים המבוצעים בשנים האחרונות בירושלים והסביבה.

הרחבת כביש המנהרות הינו באורך של 12 ק"מ, מצומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר. הפרויקט כולל הוספת שני נתיבי תנועה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, האחת באורך של 300 מטרים והשנייה באורך 900 מטרים.

לראשונה בישראל יוקם במסגרת הפרויקט נתיב תחבורה ציבורית מתחלף – בשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי מירושלים לגוש עציון. בנוסף יוקם גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטרים.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי שדרוג והרחבת כביש המנהרות הוא מגה-פרויקט שפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים, ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. זהו פרוייקט בעל חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית גם יחד. "הגיע הזמן שהתושבים ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים. בהצלחה לכל העושים במלאכה!" הוסיפה השרה רגב.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה וכביש 60 הוא אחד המרכזיים בהם. מדובר בכניסה נוספת לירושלים ושדרוג חשוב של אחד הצירים המובילים אליה. נמשיך לקדם ולבנות את ירושלים".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: ״פרוייקט הרחבת כביש המנהרות הינו פרוייקט בעל חשיבות רבה, המהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים וחלק מרכזי בתנופת הפיתוח התחבורתי שעוברת העיר ירושלים.
מדובר בפרוייקט ייחודי, הכולל לראשונה בישראל הקמת נתיב תחבורה ציבורית המתחלף לפי שעות העומס והקמת מנהרות חדשות לצד מנהרות קיימות. בנוסף יכלול הפרוייקט, שיפור משמעותי לבטיחות משתמשי הדרך והתקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות הן במנהרות הקיימות והן בחדשות".