בימים האחרונים תיעד אגף הבטיחות ברכבת ישראל, באמצעות מצלמות וטכנולוגיות נוספות המותקנות במפגשים, שני אירועים חמורים של פריצות לשטחי מפגשי דרך מסילה, בניגוד לכל הוראות החוק, שניות בודדות לפני מעבר רכבת.

 

  צילום: רכבת ישראל

אתמול (רביעי) במפגש הכביש מסילה בניצנים, תועדו כלי רכב אשר חצו קו הפרדה רצוף תוך עקיפת זרועות המחסום שירדו ונסיעה על הנתיב הנגדי, ופרצו למפגש למרות ירידת המחסומים, שניות בודדות לפני מעבר רכבת. מוקד הבטיחות של רכבת ישראל עקב אחרי המתרחש בזמן אמת, והתריע לכל הרכבות שחלפו באזור על האירוע.
נהג הרכבת הפעיל את בלם החירום, ובנס נמנע אסון. ברכבת ישראל מציינים כי הם פועלים כעת בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, לביטול המפגש, כבר בסוף השנה הבאה, לטובת הפרדה מפלסית.

בחיפה נרשם לפני מספר ימים אירוע חמור נוסף, בו פרצה הולכת רגל לשטח מפגש המיועד למעבר כלי רכב והולכי רגל, גם כן בניגוד לכל הוראות החוק ולאחר הפעלת אורות האזהרה וירידת המחסום. גם במקרה זה עקב מוקד הבטיחות אחר המתרחש, והתריע לנהג הרכבת שחלפה באיזור, וזה בלם בלימת חירום, וגם כאן בנס לא נגמר האירוע באסון.

"בשנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש מסילה, בניגוד לכללי הדרך", מספר אבי שיטרית, מנהל אגף בטיחות ברכבת ישראל, "פריצות אלה ואחרות גרמו לכ-6,500 דקות עיכוב לכ-1000 רכבות נוסעים. אנו מזכירים כי מרחק העצירה של רכבת הינו קילומטר, וקוראים לכל משתמשי הדרך לנהוג במשנה זהירות בקרבת מסילות, ולנהוג על פי החוק בזמן חצייה של מסילה".




אורן רפאל

אורן רפאל

כתב אקטואליה ומנהל רשתות חברתיות. orenre@gmail.com
אורן רפאל