חברים יקרים.
גילוי נאות. המילה ׳קדושה׳ על גווניה מאוד נוגעת בי, יחד עמה מגיעה לה תדיר התרוממות רוח.

אז ניגשתי מהר לראות כיצד ממליצה התורה להיות קדוש,
בפרשתנו פרשת ׳קדושים תהיו’.
אז מה המתכון? איך עושים זאת?

וכאן הפתיע אותי פירוט של מצוות, במגוון רחב של נושאים:
בין אדם לאלוקיו, בין אדם לחברו, מצוות חקלאות ישראלית ודיני צדק במשפט.. מה לא..
ניסיתי לעשות סדר במצוות. למצוא עמוד שדרה מוביל, ללא הצלחה מרובה.
רבים ניסו לפני והתקשו בדבר.
מדוע אוסף מצוות זה מגיע אחרי כותרת של קדושה?

ונזכרתי שפעם חשבתי שכדי להיות קדוש יש דרך אחת ודברים מאוד ספציפים לעשות.
עלי לומר מילים של קדושה.
עלי לעשות מעשים שבטח קדושים עושים.
עלי להתעסק בעולם הרוח בלבד.
עלי להתרחק מפינוק ושאר התעסקות גוף.
ריח הקדושה כבר נישא באפי..

ואחרי זמן רב קלטתי בכאב..
שכל הזמן התעסקתי בעצמי!!!
באיך אני אהיה, ומה אני אומר .. ואיך אני אהפוך לקדוש, איך אני אזכה..
שזה קצת ההפך מקדוש..
האני ואני ואני הזה..

ובאמת אין דרך אחת אל הקדושה. לכן ישנם גוונים רבים של מצוות מול כותרת זו. וזה כי..
הקדושה היא החיים.
החיים הם כפסיפס של פיסות אלוקות.
פה אלוקים מתגלה. בחיים.
בחקלאות, במערכת המשפט, בשכונה, בבית.. בחיים. אפילו בממשלה..

הקדושה שבנו קוראת לנו לחיות!
לקום לחוות את היופי האצילי שבתוכנו בכל מעשה ופניה.
וכך היא גם מכוונת ומסבירה:
כיצד האצילות שבנו מתרחשת במשפט (צדק), בחקלאות (נתינה), בבין אדם לחברו (ראיית הזולת) וכן הלאה..

אך מכאן צף, שיש לקדושה פן אחד קריטי.
הידיעה שאני ‘חצי’. שהשלמות שלנו נמצאת ביציאה מעצמי והחיבור עם החוץ.

תראו. העולם מלא בדידות. יאוש ותחושת חוסר משמעות.
התורה מתנגדת לבדידות המייאשת. קוראת עליה תיגר.
ממאנת להכנע להתכנסות ותחושת ‘האינות’ הטוטאלית.
׳אדם בתוך עצמו הוא גר..׳ אבל גם בתוך ילדיו
בתוך חבריו
ובתוך קהילתו.
בכל ישראל יש לנו חלק..

לא סתם הפסוק מפרשתנו: ׳ואהבת לרעך כמוך׳ לפי רבי עקיבא- ‘זה כלל גדול בתורה’.
לאהוב. לקבל. לתת.
לבנות מערכות יחסים של אצילות נפש.
לא לבטל ת גוון שלי, אלא להאירו ולמזגו עם גוונים נוספים..
להיות קדושים

שבת קדושים שלום

אסף אולשיצקי – שחקן, מאמן אישי ואיש חינוך.
אלדר ממן

אלדר ממן


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.