SOCIAL MEDIA הינה הגדרה מקצועית לתחום פרסום ושיווק ברשתות החברתיות הזוכה בשנים האחרונות להתעניינות הולכת וגוברת בקרב כל סוגי העסקים המעוניינים לבסס את מעמדם המקצועי והעסקי ברשת האינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

social media, צילום: אקסטרה דיגיטל
social media, צילום: אקסטרה דיגיטל

בתחום ה-SOCIAL MEDIA נכללות למעשה כל פעולות הפרסום והשיווק אותן ניתן לבצע באמצעות הרשתות החברתיות השונות כגון:

  • פייסבוק- הרשת החברתית הגדולה והמשפיעה ביותר ברשת עם יותר מ-2.5 מיליארד חברים ברחבי העולם וקרוב ל-4 מיליון ישראלים ש-3 מיליון איש מתוכם עושים שימוש יומיומי בפייסבוק כאמצעי תקשורת מוביל.
  • אינסטגרם- רשת חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים. הצלחת האינסטרגם הובילה לרכישתה על ידי פייסבוק בשנת 2013 ומאז ישנו קשר הדוק בין הפרסום באינסטגרם לפרסום בפייסבוק.
  • יו טיוב- אתר אינטרנט המיועד למטרות אחסון ושיתוף של סרטוני וידאו. האתר נרכש על ידי גוגל בשנת 2006 ומאז הוא מהווה פלטפורמה שיווקית גם לצרכי קידום אתרים. יו טיוב הינו האתר השני הנצפה ביותר בעולם ובישראל אחרי גוגל.
  • טוויטר- הרשת החברתית השנייה בגודל מספר המשתמשים אחרי פייסבוק. רשת זו מאפשרת שליחה וקריאה של מסרונים קצרים עד 280 תווים.
  • לינקדאין- רשת חברתית המיועדת לצרכי יצירת קשרים עסקיים בין חבריה. הרשת נרכשה על ידי תאגיד מיקרוסופט בסוף שנת 2016 והיא נמנית ברשימת 30 האתרים הנצפים ביותר ברחבי העולם.

כל אחת מהרשתות החברתיות המופיעות לעיל, ורשתות חברתיות אחרות הפועלות במרחבי הרשת, משמשת כמעין פלטפורמה ליצירת מהלכי פרסום, קידום ושיווק. השימוש בפלטפורמות אלו למטרות עסקיות מכונה: SOCIAL MEDIA והוא נחשב לאחד מתחומי הפרסום והשיווק הפופולאריים והמבוקשים ביותר בקרב כל סוגי העסקים.

כיצד תוכלו למנף את הפעילות השיווקית – פרסומית שלכם באמצעות הרשתות החברתיות?

פרסום ושיווק עסקים (מכל סוג ובכל גודל) ברשתות החברתיות השונות הינה פעולה המיועדת גם לצרכי חיזוק המותג והגברת חשיפתו בכל אחת מהרשתות החברתיות וגם לצרכי הגדלת התנועה לאתרים הרשמיים של המותגים השונים מהרשתות החברתיות. על מנת ליהנות מכל היתרונות הנלווים למהלכי הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות, אחת מההמלצות הפרקטיות ביותר עבורכם הינה: שכירת שירותיה של סוכנות פרסום דיגיטלית העוסקת ומתמחה בתחום ה-SOCAIL MEDIA. סוכנויות פרסום אלו, מעמידות לרשותכם מגוון רחב של שירותי פרסום ושיווק בכל אחת מהרשתות החברתיות הרלוונטית ביותר בעבורכם, ניהול דפים עסקיים בפייסבוק,פרסום בפייסבוק וקידום מהלכי שיווק ופרסום ברשת באמצעות הרשתות החברתיות השונות ועד להעלאת תכנים שיווקים בכל אחת מפלטפורמות הפרסום והשיווק העומדות לרשותכם ברשתות החברתיות השונות.

שימוש מושכל ומקצועי ברשתות החברתיות כאמצעי לקידום העסק, יאפשר גם לכם ליהנות מיתרונות שיווקיים מובהקים אותם תוכלו למצוא רק ברשתות החברתיות, לרבות, פילוח מדויק וממוקד של קהלי המטרה הרלוונטיים לכם, הגדלת החשיפה בקרב משתמשי הרשתות החברתיות השונות, ביסוס מעמדכם המקצועי-עסקי ברשתות החברתיות כגוף עסקי מוביל בתחומו, יצירת אינטראקציה בלתי אמצעית בין בית העסק לקהל לקוחותיו ויתרונות נוספים היכולים להפוך את השימוש הפרסומי-שיווקי ברשתות החברתיות לאחד מאמצעי השיווק העוצמתיים והיעילים ביותר בעבורכם.

החלטתי לפרסם ברשתות החברתיות- היכן מתחילים?

הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות חייב להיעשות בהתאם למאפייני הפרסום והשיווק הנחוצים לכם, החל מהגדרת מטרות הפרסום והשיווק, דרך פילוח קהלי היעד והמטרה הרלוונטיים לכם ועד ליצירת "שפה חברתית" משלכם בכל הנוגע לאופן בו אתם מציגים ומשווקים את עצמכם באמצעות הרשתות החברתיות.

אפיון צרכי הפרסום והשיווק הנחוצים לכם ברשתות החברתיות, הינו הליך מקצועי אותו מומלץ לקיים באמצעות יועצי SOCIAL MEDIA המתמחים בניהול מערכי הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות עבור קהל לקוחותיהם. קבלת ייעוץ מקצועי מקדים מיועץ SOCIAL MEDIA (גם שלא למטרות שכירת שירותי ניהול מערך הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות) יאפשר לכל אחד ואחת מביניכם להבין בצורה מעמיקה יותר את אופן השימוש הנכון והמדויק ברשתות החברתיות כאמצעי לפרסום ושיווק בית העסק בבעלותכם ויאפשר לכם להיחשף למגוון רחב של אפשרויות פרסום ושיווק העומדות לרשותכם בכל אחת מהרשתות החברתיות הרלוונטיות ביותר עבורכם.

גם במקרים ואתם מחשיבים את עצמכם ל-"חיית רשת חברתית", אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותי הייעוץ המקדימים וזאת לצרכי אפיון צרכי הפרסום והשיווק שלכם ברשתות החברתיות על ידי גורם מקצועי העוסק ומתמחה בנושא.

מאפייני האפיון לצרכי תחילת פרסום ושיווק ברשתות החברתיות

עוד בטרם פניתם לשירותיו של יועץ SOCIAL MEDIA  ועוד בטרם ביצעתם הליך התקשרות עם חברת אינטרנט המתמחה בתפעול מהלכי פרסום ושיווק ברשתות החברתיות, אנו ממליצים לכם להגדיר (ביניכם לבין עצמכם) את צרכי הפרסום והשיווק לתחילת פעילות ברשתות החברתיות. תוכלו לעשות זאת באמצעות הקווים המנחים הבאים:

  • הגדירו את קהלי המטרה הרלוונטיים לכם ונסו לפלח אותם לרמת ה-מיקרו: מי הם? בני כמה הם? מה הם אוהבים? מה הם היו רוצים לקבל מכם כערך מוסף למוצר/שירות אותו אתם משווקים וכדומה.
  • הגדירו את סוג ואופי המוצר אותו תרצו לקדם באמצעות הפעילות השיווקית-פרסומית ברשתות החברתיות- במידה ואתם משווקים מספר רב של מוצרים/שירותים, אנו ממליצים לכם להגדיר את הזהות המיתוגית שלכם או לחילופין לבחור במספר מצומצם של מוצרים/שירותים אותם תרצו לקדם באופן מיידי באמצעות הרשתות החברתיות.
  • בדקו היטב את פעילות המתחרים ברשתות החברתיות-עקבו אחר כל פוסט אותו מעלים המתחרים שלכם לרשתות החברתיות ונסו לאפיין את הפעילות השוטפת שלהם ברשתות החברתיות. במקביל, בדקו היכן אתם יכולים לעשות את הדברים בצורה משכנעת ומיטיבה יותר עם קהל הלקוחות.
  • הגדירו את תקציבי הפרסום אותם תפנו לטובת הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות- הגדרת מסגרת התקציב נועדה למצות עד תום כל שקל ושקל בתקציב שלכם למטרות השגת המטרות והיעדים אותם תציבו לעצמכם בתחילת הדרך.

 

 

 

חיים בהגאון

חיים בהגאון