https://youtu.be/TbKSpWiqpqA
חברות וחברים שלומות וברכות.
היום ממש חל 'פסח שני'. מה זה?
ישראל פוסעים במדבר, ומגיע חג הפסח.
ישראל חוגגים את הפסח בפעם השניה כעם,
שזו בעצם הפעם הראשונה של 'ליל סדר' כשהם מחוץ למצרים ממש.
ביום זה, דופקים בדלתו של משה אנשים שנטמאו, עם בעיה שמכאיבה להם.
הטומאה מונעת מהם, ובעצם פוטרת אותם מלהשתתף באכילת בשר קרבן הפסח.
והם באים בתלונה 'למה נגרע'? למה אנחנו גרועים מהם?
כולם אוכלים קרבן פסח, ואנחנו לא? איפה השיוויון?
"למה הם כן ואני לא?"
והקטע שמשה זורם איתם.
ולשאלתו עונה ה', שהם ממש כיוונו למצוות 'פסח שני'..
אז בתאריך יד' באייר, (היום), כחודש אחרי פסח, זהו יום בו ניתן להצטרף ולהיות עם כולם ולהשלים את קרבן פסח.
יום ההשלמות.
ואותי זה מפתיע ממש. כי אין כמעט שום מצוה התלויה בזמן, שניתן כך להשלימה- לא סוכה או לולב, או חנוכיה או שופר.
'עבר זמנו- בטל קרבנו'. לא?
מה קורה פה?
כביכול אלוקים אומר 'אני משחרר. אם אתם רוצים כלכך לקבל זכות כמו השאר.. טוב, אני אתכם..
ומגלים לנו, בספרי החסידות, שיום זה פתוח לאמירות מסוג זה לאלוקים. 'אלוקי, למה אגרע?'.
למה אני לא? גם אני רוצה..
ובואו נביט לרגע על עצמינו, ונשאל את עצמינו שאלה קשוחה:
על איזה נושא בחיי, הייתי רוצה לעמוד מול אלוקים ולומר לו 'למה אגרע'? למה אני לא? למה אני בחוץ? אני הרי כלכך רוצה..
[ואיני מדבר על דברים שאין הטבע יכול להכילם. כמו לעוף או לחזור בזמן, אלא על דברים שקשורים ביציאה מקושי פנימי, מכאב, בהשגת דברים משמעותיים, בצמיחה..]
עכשיו, תזרמו לרגע- ובואו נדמיין שברגע זה יוצאת בת קול מהשמיים, לאוזניכם בלבד, ואומרת:
אלוקים שמע את בקשתכם, ושיחרר בלבכם את המחסומים כולם.
זהו, הצ׳אקרה פתוחה מצידו. עכשיו תורך'..
מהם שלושת הדברים הראשונים שבא לכם לעשות מיד כשתשמעו את זה?
(ושוב, הדגש הוא על פעולות שאתם רצים וממשים). לומדים, יוצרים, מארגנים, יוצרים קשר, וכדומה)
והשאלה הקשה מכולם: איזה מבין שלושת פעולות אלו- אתם יכולים לעשות כבר היום, לפני ששמעתם את בת הקול..
'האם משהו מונע ממני לעשות את הפעולות הללו כעת'?
כי חברים. אולי באמת אלוקים אמר לכם שהוא משחרר את המחסום מצידו, ופשוט 'בת הקול' לא הגיעה לאזניכם? אולי הדלת פתוחה כבר? שמא.. תורנו?
מה הייתם עושים ברגעים אלו, אם הייתם יודעים שההר מאחוריכם, וכעת הכדור אצלכם..
פסח שני הוא הזדמנות שניה, דלת פתוחה..
שבת מחדשת שלום.