הכירו את Marketplace. איזור באתר פייסבוק שהרשת החברתית השיקה אתמול (ב') לצורך שיתוף מוצרים למכירה בין גולשים ישראלים. סוג של 'יד2', אבל בזירה הפייסבוקית. כל זאת מלבד קבוצות המכירה, הקנייה וההחלפה הפרטיות הקיימות ברחבי הרשת.

מדובר בזירה שפייסבוק יצרה כבר באוקטובר 2016, מאז הושקה ב-51 מדינות שונות וכעת היא מגיעה לישראל. הפלטפורמה תעלה בהדרגה בשבועות הקרובים ותהיה נגישה בעברית ובערבית בלחיצה על סמל החנות בתחתית האפליקציה. את העסקאות יבצעו בניהם הגולשים באמצעות שימוש במסנג'ר המובנה, ללא התערבות של פייסבוק.

"פייסבוק הוא המקום שגורם לאנשים להתחבר, ובשנים האחרונות יותר אנשים כבר משתמשים פייסבוק להתחבר בצורה אחרת: קנייה ומכירה אחד עם השני", הודיעה פייסבוק עם ההשקה. "פעילות זו שהחלה בקבוצות בפייסבוק גדלה באופן משמעותי. יותר מ-450 מיליון אנשים מבקרים בקבוצות קניה ומכירה בכל חודש – ממשפחות בשכונה מקומית, לאספנים ברחבי העולם".

מרקטפלייס. תמונה: פייסבוק

 

עוד מוסרים בפייסבוק, כי כל פרסום שיעלה במרקטפלייס אמור לעבור בדיקה לזיהוי הפרות של מדיניות המסחר שלה. אם תזוהה הפרה, הפרסום יוסר. על פי פרסום ב'themarker', פייסבוק גם תאפשר לגולשים לדווח על מוצרים בעייתיים שבהם הם נתקלים כמו נשק, תרופות שמצריכות מרשם, סיגריות או פרסום של כתבות חדשותיות, תכנים הומוריסטיים או תכנים שהם לא מוצר פיזי.

אביה ריש

אביה ריש

עורכת תוכן, אתר ערוץ 20