היום (שלישי) במסגרת כנס נשיאי המכללות לחינוך שנערך במרכז רבין בתל אביב, נחשף לראשונה חדר בריחה פדגוגי-דינמי שפותח ע"י צוות מכללת חמדת הדרום בשיתוף עם חברת QuestBuilders והוא מהווה פריצת דרך ייחודית בעולם ההוראה.

חדר הבריחה מאפשר למידה חווייתית, עבודת צוות ופיתוח מיומנויות המאה ה-21 תוך התמודדות עם אתגרים. בתוכנה הייחודית מורים יכולים להזין תוכן במגוון תחומי דעת ובדרגות קושי שונות.

חדר הבריחה שנחשף הוא הראשון מסוגו בארץ. אחד הדברים המייחדים את חדר הבריחה לעומת הקיימים כיום בעולם ההוראה היא יכולתו דינמי ומתחלף בהתאם לדרישות המורה וצרכי התלמידים.

"התלמיד יכול לחוות חדר בריחה עשרות פעמים". בצילום: מרינה (מוריה) וקנין ראש יחידה לחדשנות בחינוך

 

מי שהוביל וקידם את פרויקט חדר הבריחה במכללה הוא הנשיא פרופ' שאול קרקובר . קרקובר מציין כי "הסטודנטים והסטודנטיות נחשפים להרבה פעילויות בתחום החדשנות שיש במכללה, כמו חדרי הבריחה וחדרי הסימולציה, ומביאים איתם את זה לבתי הספר. החדשנות הזו היא טכנולוגית אבל חדשנות בהוראה היא הרבה מעבר לזה – עבודה בצוותים, שיטות הוראה חדשניות ומשמעותיות ועוד. הדגש של המכללה הוא לשלב הכל יחד, כדי להשתמש בהוראה במיומנויות של המאה ה-21 ולהתפתח איתן".

נשיא המכללה. פרופ' שאול קרקובר

 

"הגישה שלנו אומרת שהתלמיד הוא המרכז. הוא לומד בדרכו שלו ולכן צריך ללמוד אותו בדרך חווייתית ומשמעותית לו, בכיתה ומחוצה לה. כל החדשנות שהסטודנטים נחשפים אליה ורוכשים אותה הן בחשיבה והן בדרכי הלימוד, הם מביאים לבתי הספר. כך יש לנו יותר יכולת להשפיע לשנות ולהוביל, והסטודנטים בעצם הופכים לשגרירים של חדשנות זו".

קרקובר התייחס למיזם גם במהלך 'היום הפתוח' שנערך במכללת 'חמדת הדרום: "היום אנו מכשירים מורים ומורות שיהיו בתפקידם גם בעוד חמישים שנה, ואי אפשר לדמיין אפילו אלו טכנולוגיות יהיו בחיינו ובמערכת החינוך עד אז, ולכן חלק מהדגש ששמנו השנה הוא לפתח חדשנות בחינוך".

צילום: מכללת חמדת הדרום

 

צילום: מכללת חמדת הדרום

 

אורן רפאל

אורן רפאל

כתב אקטואליה ומנהל תוכן. orenre@gmail.com