צילום: Pixabay

 

למרות שרבים מגדירים את פיתוח רשת הקשרים העסקיים המקצועיים והחברתיים כמטרה, מעטים האנשים שעושים זאת כמו שצריך. חיים טולדנו יועץ עסקי בינלאומי לשורת חברות פיננסיות מציע לכם לחזור לבסיס ולהגדיל את כמות הלקוחות דרך השיטה השיווקית הכי פשוטה ויעילה, נטורקינג.

התקופה הנוכחית מאופיינת בשינוים כלכלים רבים. אחד ממנועי הצמיחה העיקרים של כל מדינה מגיע מכיוונם של העסקים הקטנים והבינונים. חיים טולדנו מלווה חברות ואנשי עסקים במגוון תחומים. לשיטתו כל עסק ולא משנה מה גודלו, נשען על ארבעה סוגי הון: התשתית, הפיננסי, החברתי וההון האישי.

חיים טולדנו: בעלי עסקים קטנים מתמודדים עם מציאות המשתנה בקצב מהיר. ההון האישי והחברתי שלנו הוא כלי מצוין שלא תמיד מנוצל כהלכה. נטוורקינג הוא כלי זמין המאפשר להגדיל את קהל הלקוחות מבלי להשתמש בתקציבי ענק לפרסום ויחסי ציבור.

רוצים לדעת איך עושים את זה נכון? חיים טולדנו נותן 4 עצות וטייפים שכל אחד יכול ליישם:

בנו תוכנית עבודה

היו מוכנים להשקיע זמן. נטוורקינג היא שיטת שיווק. פתחו יומן ובדקו את כל האירועים והכנסים המתוכננים במהלך החודש הקרוב. בדוק מיהם המשתתפים, הגדירו מטרות וכתבו משימות. שאלו את עצמכם למי אתה יכול לעשות שיחת טלפון, מייל, קביעת פגישה. כמובן שאל תשכחו להצטייד בכרטיסי ביקור.

בנו קשרים – לא מכירות 

המטרה שלנו צריכה להיות ברורה. ליצור קשרים. טעות נפוצה היא לייזום שיחות מתוך מטרה למכור. פתח את יכולת ההקשבה, בנה קשר ראשוני ובנה אמון שיפתח לך בעתיד דלתות. נטורקינג במהותו הוא קודם כל נתינה.

הקפידו לעזור לאחרים

לא תיתן לא תקבל. פעל מתוך רצון אמתי לעזור. הקשב לבעיותיהם של אחרים. נטורקינג זה תהליך המצריך סבלנות ויחסי אנוש גבוהים. אנשים זוכרים היטב כאשר עוזרים להם. ככל שנקפיד לעזור לאחרים דלתות יתחילו להיפתח גם עבורנו. היה פתוח להכיר אנשים שונים ממך והתייחס לכולם בצורה הוגנת.

תחכום

 צריך לדעת גם איך לבקש וממי. הקפד להיות ברור בבקשה שלך. אל תצפה שאחרים יעשו את העבודה בשבילך הם יכולים רק לסייע לך.

לסיכום חיים טולדנו מבקש להוסיף: "אין קיצורי דרך, עליך בכל יום ליזום פניות ולהגדיל את כמות האנשים החדשים שאתה מכיר. נטוורקינג אפשר לעשות בכל מקום, מדובר בכלי נרכש ובמיומנויות שאפשר לאמץ ולשפר. זה הבסיס לכל פעולות השיווק".

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20