5:12 18/06/2018
דף הבית > המומחים ב-20: תוכן שיווקי > מה הופך אפליקציה למצליחה?

מה הופך אפליקציה למצליחה?

אפליקציה מצליחה צריכה לייצג רעיון ברור ועליה להיות שימושית, נגישה, אינטואיטיבית ומעוצבת ברמה גבוהה. בנוסף, חשוב לעקוב אחר ביצועי האפליקציה כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות

צילום: ג'ון ברייס

 

לפי דוח של חברת המחקר קומסקור מסוף 2017, רוב משתמשי המובייל נוהגים להוריד אפליקציות אך בתדירות נמוכה. התדירות נובעת משביעות הרצון מאפליקציות קיימות ומהעובדה שרוב היישומים ממלאים את הפונקציה שלהם.

כך למשל 13% מהמשתמשים מורידים אפליקציה חדשה אחת לחודש, 11% מורידים שתי אפליקציות חדשות באותה תקופה ורק 8% יורידו שלוש אפליקציות בזמן המקביל. מבין המשתמשים שמורידים אפליקציות, 20% עושים זאת באמצעות חיפוש ממוקד בחנויות ייעודיות כגון אלו של אפל וגוגל.

הכל מתחיל בשימושיות ונגישות

מהנתונים לעיל אפשר קודם כל לחלץ מספר מסקנות לגבי השאלה מה הופך אפליקציה למצליחה. ראשית, האפליקציה חייבת להיות שימושית ולהמשיך להתעדכן על מנת למלא את צרכי הלקוחות. אפליקציה שלא עושה זאת תוחלף, גם אם זה ייקח קצת זמן ואפילו מעל מספר שבועות.

שנית, אפליקציה מצליחה צריכה מטבע הדברים להופיע בחנויות האפליקציות הגדולות – אך עליה להיות נגישה. הנגישות נקבעת לפי התיאור והשם של האפליקציה וכאן אין מקום להתחכמויות מיותרות: מי שרוצה להפיק תועלת מהתחום של פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או ל-IOS נדרש לתאר אותן כהלכה ולוודא שהשם שלהן ייחודי בהשוואה ליישומים מתחרים שכבר מופיעים בחנויות האפליקציות הגדולות.

ומה לגבי העיצוב?

הנתונים מהמחקר לעיל גם מציירים תמונה מעניינת לגבי מחיקת אפליקציות. לפי המחקר, כ-21% מהמשתמשים מחליטים האם למחוק או להותיר אפליקציה על הטלפון החכם שלהם לפי איך שהיא נראית במסך הבית. במילים אחרות, כאן העיצוב החיצוני חשוב יותר מהפונקציונאליות והעיצוב מהווה פקטור בשאלה עד מתי האפליקציה תשרוד.

מבחינת מפתחי אפליקציות מדובר בחדשות טובות כי העיצוב הוא משהו שאפשר לשנות בקלות. יתרה על כך, יש אנשי מקצוע שמתמחים בעיצוב אפליקציות לאייפון ואנדרואיד והם יכולים להיות מעורבים כבר בשלבי האפיון המוקדמים של הפרויקט. בתוך כך, יש לשים לב שהנתונים מראים שהעיצוב חשוב למשתמשים בגלל איך שהאפליקציה נראית ומשפיעה על הנראות של מסך הבית שלהם, ולאו דווקא על האינטואיטיביות וחווית המשתמש שנגזרת ממנו.

שלבים בפיתוח מוצלח של אפליקציות

בסופו של דבר, רוב האפליקציות המוצלחות עוברות פחות או יותר את אותו תהליך של אפיון, עיצוב ופיתוח. בשלבי האפיון מגבשים רעיון ספציפי לגבי התפקיד של האפליקציה והערך המוסף שהיא מציעה עבור קהל המשתמשים. בעידן שבו כל כך הרבה גירויים שונים, רק מפתחי אפליקציות עם יעד ברור יכולים להשיג יתרון.

במקביל, יש לחדד את מהות ומטרת האפליקציה תוך כדי התנועה. את זה עושים על ידי איסוף נתונים וניטור תנועת משתמשים בחנויות האפליקציות. כך אפשר לשנות במידת הצורך את העיצוב, להחליף את הכפתורים ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20

אולי יעניין אותך גם

מדריך: כך תתכננו נכון לתקופת המבחנים

היא מגיעה פעמיים בשנה (לחלקנו שלוש) והיא תמיד מצליחה לעורר בנו מתח, לא משנה כמה פעמים שרדנו אותה בעבר. הכירו את תקופת המבחנים ואת הטיפים שיעזרו לכם לעבור את זה כמו גדולים, בלי שקיות מתחת לעיניים או עודף חמור בקפה