כשיש חשק למתוק , יש אופציות למנות בריאות.

אין צורך להכניס לגוף אנרגיה ריקה או להעמיס בסוכרים,

אפשר לספק את החשק בחלופות של מרכיבים טבעיים יותר ובריאים שיכולים לספק בקלות את המענה,

אם זה כנשנוש ליד הקפה, כקינוח בארוחה או כפינוק לאנשים שאוהבים.

מאפינס טחינה דל פחמימות

חומרים (ל 8-10  מאפינס או תבנית אינגליש קייק אחת) :

  • 6  כפות טחינה גולמית (עדיף לא משומשום מלא כיוון שאז הלחם יוצא מריר)
  • 3  ביצים גדולות
  • כפית אבקת אפיה
  • קורט מלח
  • 1-2 שקיות אחת של ממתיק מסוג סוכרלוז / 1-2 כפיות אחת של ממתיק סוויטאנגו / 1/2-1 שקיות סטיביה (לפי מידת המתיקות הרצויה. שימו לב כי כל ממתיק תורם מידה שונה של מתיקות)
  • 150 גרם אגוזי מלך או פקאן שבורים
  • 2 כפות שומשום / גרעיני חמנייה קלופים לקישוט מלמעלה

הוראות הכנה:

  • חממו את התנור ל 180 מעלות.
  • מזגו את הטחינה הגולמית לתוך קערה גדולה.
  • הוסיפו כפית גדושה של אבקת אפייה, קורט מלח וממתיק.
  • הוסיפו את הביצים.
  • ערבבו בקערה את כל החומרים עד לקבלת תערובת חלקה ומעט בהירה, אין לחשוש מכך שהתערובת נראית קצת דחוסה. לאחר מכן הוסיפו את האגוזים הקצוצים.
  • שמנו את תבנית השקעים או האינגליש קייק ושפכו לתוכה את התערובת שהכנתם. בשלב זה ניתן לפזר מעל התערובת גרעיני חמנייה קלופים או שומשום או גם וגם.
  • הכניסו את התבנית לתנור למשך 20-25 דקות (המאפים האישיים לרוב יהיו מוכנים מהר יותר), עד לקבלת צבע זהוב.
  • בדקו בעזרת קיסם שהלחם יבש, אם הוא עוד לא מוכן, המשיכו לאפות אותו מספר דקות נוספות.
  • הוציאו את התבנית מהתנור והניחו לעוגה להצטנן מעט.

 

**המתכון באדיבות עינת מזור בקר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת**

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20