דף הבית > פנאי ולייף סטייל > אוכל > כתר הרימון: מצאנו 5 סיבות נהדרות לאכול את המלך האדום

כתר הרימון: מצאנו 5 סיבות נהדרות לאכול את המלך האדום

אין ספק שאם יש פרי שמזוהה עם חודש החגים זהו הרימון, המלך של הפירות עם הכתר האדום ותרי"ג הגרעינים שעושה לנו פלאים בגוף. קבלו 5 יתרונות בריאותיים, מפי מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה במרכז רפואי "הדסה", שישאירו לכם טעם של עוד

צילום: Pixabay

 

"ארץ חיטה ושעורה, וגפן ותאנה ורימון; ארץ-זית שמן, ודבש" (דברים ח', ח')
הרימון הינו אחד משבעת המינים שארץ ישראל התברכה בהם. הרימון הינו פרי בעל סגולות בריאותיות רבות ומראה מרהיב ומסמל פריון ושפע. הרימון עשיר בחומרים נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים), מחקרים מעידים כי לאכילת גרגרי רימון או לשתיית מיץ רימון השפעה מגנה בפני מחלות כרוניות השכיחות בעולם המודרני.
צילום: Pixabay

חמסה על הרימון: 5 סיבות מדוע מומלץ לשלב רימון בתפריט היומי:

1. בריאות הלב וכלי הדם – שתייה של מיץ רימונים העשיר ברכיבים אנטי מחמצנים נקשר עם הגנה בפני מחלות לב וכלי דם.

2. פחות כולסטרול – תכולת נוגדי החימצון במיץ רימונים מגנה על הכולסטרול בפני חימצון ובכך מאטה את הצטברות הכולסטרול בדפנות כלי הדם.

3. מעולה ללחץ דם גבוה – לחץ דם גבוה הינו גורם סיכון לשבץ מוחי. אנשים עם לחץ דם גבוה ששתו כוס מיץ רימונים למשך שבועיים הצליחו להוריד את לחץ הדם ובמיוחד את לחץ הדם הסיסטולי.

4. מושלם נגד דלקות – לרימון השפעה אנטי חיידקית ואנטי פטרייתית- מחקרים העידו כי שתיית מיץ רימונים קשורה עם ירידה בדלקות בחלל הפה וכן כהגנה בפני הפטריה- קנדידה.

5. ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים הרימון עשיר בויטמין C,בחומצה פולית ובמינרל אשלגן ובסיבים תזונתיים.
רבקי הררי. צילום: פרטי
הכותבת היא רבקי הררי, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה במרכז הרפואי 'הדסה'.
מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20

אולי יעניין אותך גם

המדריך המלא איך לעבור את צום יום כיפור בשלום

מדי שנה, לפני הצום רבים מאיתנו שבוחרים לצום, חווים את אותן המחשבות של איך כדאי להתכונן לצום ומה לאכול ולעשות כדי לא להרגיש רעבים. סוזן באוורמן, תזונאית קלינית מחברת הרבלייף, מציגה כמה טיפים לקראת הצום הקרב