האם ערוץ 10 פרסם פייק ניוז על ה"הדתה" במערכת החינוך? אחרי שהערוץ פרסם היום כי בעקבות תחקיר מולד ששודר לפני שבועיים, משרד החקלאות הפסיק היום את ההתקשרות עם עמותת "זהות", נחשף המסמך המראה שההתקשרות הופסקה כבר לפני חצי שנה וללא קשר לכתבה.

הציוץ של כתב ערוץ 10 עמרי מניב

היום התקיים דיון בוועדת השקיפות בכנסת שבו טען נציג משרד החקלאות כי בניגוד למה שפורסם בערוץ 10 ההתקשרות בין המשרד לעמותת זהות הופסקה. בעקבות הדברים כתבי הערוץ עמרי מניב ואריק וייס מיהרו לצייץ ואף לפרסם באתר "נענע" כי משרד החקלאות ביטל את ההתקשרות בשל הכתבה שפרסמו.

העיתונאי אבישי עברי חשף מסמך לפיו ייתכן כי ההתקשרות בין משרד החקלאות לעמותת זהות הופסקה לכאורה כבר לפני חצי שנה  – הרבה לפני פרסום הכתבה בערוץ 10 ובוודאי שלא בעקבותיה.

המסמך שחשף את הבלוף.
המסמך.

 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "המסמך מ-2016 דן באפשרות של ביטול ההתקשרות בדרך של פטור ממכרז ואינו הודעה על ביטול הפרויקט. היום במהלך דיון בוועדת השקיפות של הכנסת הודיע נציג משרד החקלאות כי הפרויקט בוטל".

יצוין כי מנכ"ל זהות איתי גרנק טען כי ההתקשרות עם משרד החקלאות בוטלה בדצמבר 2016 מיד לאחר קבלת המכתב ממשרד החקלאות.




מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20