Black Friday. צילום: רויטרס
Black Friday. צילום: רויטרס

חגיגת הקניות של נובמבר נמשכת, ובסוף השבוע האחרון הגיעה לשיאה במהלך ה-Black Friday העולמי, שרושם מידי שנה שיאי קניות בהיקפים כספיים יוצאי דופן.

עם סיום מסע הרכישות והמבצעים, שהיה תקף ל-24 שעות, חברת כאל דיווחה על היקף עסקאות של כ-19 מיליון ₪ שביצעו הישראלים באינטרנט, עלייה של 76% לעומת כ-11 מיליון ₪ אשתקד. העסקה הממוצעת עמדה על 185 ₪, עלייה של 14% לעומת 163 ₪ אשתקד.

אבל לא רק בארץ, גם הישראלים השוהים בחו"ל לא החמיצו את ההנחות. היקף הרכישות שביצעו הישראלים בחו"ל הסתכם ב-10 מיליון ₪, עלייה של כ-30% לעומת כ-8 מיליון ₪ אשתקד. העסקה הממוצעת עמדה על 321 ₪, ירידה של 31% לעומת 467 ₪ אשתקד.

בשבוע שעבר פורסם כי שר האוצר כחלון מתכנן לבטל את מסי היבוא על מוצרי צריכה כגון הנעלה, לבוש קוסמטיקה, מוצרי חשמל ועוד. כחלון ציין כי "השוק פתוח כיום, ובין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא הפלטפורמה קיימת. כל אחד יכול לייבא לעצמו כל מוצר ברשת ואי אפשר לעצור את זה. יש פה הזדמנות להוזיל את יוקר המחיה".