צילום: Pixabay

 

מי לא רוצה להיות הנסיך של השכונה? כנראה שכולם, ובעידן שלנו, כולם גם רוצים להיות הנסיכים של האינטרנט, ובפרט – האנשים שמסוגלים לשלוף שוב ושוב סטטוסים מבדרים, נושכים, מיוחדים, ומנצחים, שפותח לכם את הדרך למשאיות של לייקים. אז איך עושים את זה? איך מהנדסים סטטוס שזוכה להערכה ותשומת לב מהחברים ברשתות החברתיות?

להבין מה עובד בכל פלטפורמה

המיקום חשוב לא פחות מהתוכן. כל רשת חברתית היא עולם ומלואו – עיצוב שונה, קהל שונה, וגם אלגוריתמים שונים להופעת הסטטוס שלכם אצל אחרים. הקדישו זמן להבין איך הסטטוס שלכם יראה במסך של החברים ברשת החברתית. האם הסגנון שלו מתאים להווי הכולל של הפלטפורמה? (רציני\פוליטי\רגשני\ארוך בפייסבוק, פוליטי\סלנג\קצר וקליל בטוויטר, טקסט לתמונה באינסטגרם וכו'). לימדו על המאפיינים של המשתמש הממוצע בכל רשת חברתית – מין, קבוצת גיל, תחומי עיסוק, והזמן שהוא מקדיש לרשת החברתית כל יום.

מה הן ה"שעות חמות" של הפלטפורמה? כלומר, מה הם הזמנים ביום בהם יש הכי הרבה תנועה וצפיות? בשעות אלו, סטטוסים שתפרסמו יזכו לחשיפה מקסימלית. חשוב לקרוא על האלגוריתמים של כל רשת, וכיצד היא מתעדפת את הסטטוסים שמוצגים למשתמשים. לפני זמן מה, פורסם כי פייסבוק תתעדף סטטוסים של חברים ומשפחה, על-פני סטטוסים ממקור עסקי\פרסומי – אלו דברים שכדאי לדעת.

ועוד דבר – אין מה לעשות, תמונה אכן שווה אלף מילים. ואלף צפיות. לא תמיד יש כוח לקרוא מגילה על המצב הפוליטי, אבל זו לעולם לא טרחה להביט בתמונה. השתמשו בכך.

לרכב על טרנדים

אתם רוצים להיות פופולריים, נכון? אנשים פופולריים מכירים את הטרנדים החמים, ותמיד יודעים על מה כולם מדברים. הקפידו להתייחס בסטטוסים שלכם למאורעות אקטואליים, שמעניינים את קהל היעד שלכם. היו עם יד על הדופק – עקבו באופן קבוע אחרי אתרים כמו ynet, וואלה ומאקו, וכמובן, העמודים הפופולריים והנצפים ביותר ברשתות החברתיות. חשוב לדעת מה עובד אצל אחרים – סגנון כתיבה, הומור, תדירות פרסום סטטוסים וכו'. לא יזיק ללמוד מהמתחרים, וליישם ביעילות.

לבקש מהחבר'ה לשתף

זה הזמן לטובה מהחבר'ה. כאשר לסטטוס שלך יש הרבה שיתופים, הרשתות החברתיות כבר דואגות לקדם אותו בפיד הכללי. בקש מחבריך לתרום את חלקם למאמץ המלחמתי, בלייק ושיתוף – וכמובן, תבטיח לגמול להם באותה צורה בעתיד. כפי שנאמר, "גרד את גבי ואגרד את גבך" – שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה, בכל מצב.

כדאי מאוד גם להרחיב את מעגל החברים והעוקבים שלכם, עוד לפני פרסום הסטטוס. אתם רוצים את החשיפה הראשונית המקסימלית לסטטוס שלכם – השקיעו בהצעות חברות גם לאנשים שאתם לא מכירים, ובקשו מהם לתרום בלייק.




מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20