יום השינה הבינלאומי,  שיצוין ב-14 במרץ, יעמוד השנה בישראל בסימן קידום שנת הנאפ (שנ"צ) במקומות העבודה.

אבי ברססט, נציג ארגון השינה העולמי פנה לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין וליו"ר  ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף על מנת לסייע בידיו לקדם נושא חשוב זה.

לדבי ברססט, "סביבת העבודה בעולם המודרני השתנה לבלי הכר בשנים האחרונות: הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים בהם אנו מוקפים בעבודתו היומיומית, התובענות והתחרותיות, גובים מהעובדים מחיר יקר. מחקרים רבים מצביעים על  ההשלכות שיש לכך על העובד ובהן: איבוד פרודוקטיביות, חוסר ריכוז, שחיקה, דיכאון  ובעיות בריאות רציניות נוספות.  ארגונים ציבוריים ופרטיים יצטרכו לחשוב על דרכים יצירתיות 'לצאת מהקופסא' על מנת להגביר את הפרודוקטיביות, בריאות וקידום אורח חיים בריא של עובדיהם תוך הבנה ששם ימצא היתרון התחרותי שלהם".

אחת הדרכים היצירתיות לאפשר לגוף ולראש ריסטרט במהלך יום בעבודה הוא תנומה של 10-20 דקות בצהריים המתווספות ל- 8 שינות שינה איכותיות בלילה.

 

לרגל היום, בחברת 'הולנדיה' השיקו לאחרונה את ה-Podtime – חלל שינה נייד שניתן למקם בכל מקום ומציע אזור שינה סטרילי ושקט.

בתוך כך, מחקר חדש שפורסם ב-Current Biology הצביע על ההשפעות הבריאותיות השליליות של דילוג על שינה במהלך השבוע וקבע כי אלו לא ניתנות לקיזוז על ידי מרתון שינה בסוף השבוע.

בנוסף, משתתפי המחקר – שהיו מוגבלים ל-5 שעות שינה בימי חול – הוסיפו למשקלם כמעט שלושה קילו במשך שבועיים וחוו הפרעה מטבולית המגדילה את הסיכון לסוכרת לאורך זמן.

לינור בר-אל

לינור בר-אל