טיסת אייר אינדיה. צילום: רויטרס
טיסת אייר אינדיה. צילום: רויטרס

צעד ראשון בדרך לנורמליזציה? סעודיה אינה פוסלת מעבר של טיסות בין הודו לישראל, זאת בהמשך למפגשים שהתקיימו בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בנושא.

השבוע כבר פורסם כי שתי המדינות מנהלות מגעים על פתיחת קו טיסה חדש של חברת "אייר אינדיה" מנתב"ג לדלהי, כאשר ההודים מעוניינים לטוס בשמי סעודיה, ובכך לקצר את זמן הטיסה ולחסוך בעלויות הדלק. חשוב להדגיש כי תגובת הסעודים מתייחסת בשלב זה לטיסות שיגיעו לישראל – אך לא בהכרח לטיסות של חברות ישראליות.

מודי מקבל את נתניהו בשדה התעופה. הטיסה הבאה - מעל שמי סעודיה? צילום: רויטרס
מודי מקבל את נתניהו בשדה התעופה. הטיסה הבאה – מעל שמי סעודיה? צילום: רויטרס

על פי ההערכות, משך הזמן שיקוצר מהטיסות הוא כשעתיים, מה שיכול להוביל להגדלה משמעותית במספר התיירים בשתי המדינות. קיצור משך הזמן והחיסכון צפוי להגיע ישירות לכיסו של הצרכן ובכך להגביר את התחרות בקו הטיסה למזרח.

החברה היחידשה שמפעילה כיום טיסות בין שתי המדינות היא אל-על. הטיסות של אל על הן למומביי ונתיב הטיסה מנתב”ג חוצה את הערבה, ממשיך דרך הים האדום עד דרומית לתימן ואז פונה מזרחה לעבר הודו. זמן הטיסה בנתיב זה הוא כשמונה שעות.

כיום, חלק מהישראלים הטסים למזרח, בוחרים בחברות תעופה זרות שטסות מעל מדינות אויב, בניסיון לחסוך במחיר הכרטיס. בעבר פנתה אל-על לאמריקאים, בניסיון לאפשר לטיסות החברה לעבור מעל שמי עיראק, אך עד כה כל מאמץ ישראלי לאפשר טיסות ישראליות מעל שמי מדינות אויב לא צלחו.

יורש העצר הסעודי מחמד בן סלמן. צילום: רויטרס
יורש העצר הסעודי מחמד בן סלמן. צילום: רויטרס
שמעון ריקלין

שמעון ריקלין