מעל 120 רובוטים שנכשלו בניהול מלון ביפן הוחלפו בעובדים אנושיים – לראשונה בעולם – כך דווח לראשונה ב'וול סטריט ג'ורנל'.

מדובר ברובוטים של רשת מלונות Henn na בטוקיו , שהושקה בשנת 2015 מתוך הנחה שהחלפת סגל עובדים אנושיים ברובוטים תייצר עבודה רציפה ויעילה, בלי צורך בתשלום שכר, הפסקות ותנאים סוציאליים.

בין המפוטרים בובה בשם צ'יורי שמוצבת בכל חדר במלון. תפקידו של צ'יורי היה לענות על שאלות לגבי שעות פתיחה וסגירה של עסקים מקומיים, אולם צ'יורי נכשל. כשהוא נשאל על ידי אורחי המלון "באיזו שעה נפתח פארק השעשועים?", הוא לא הצליח להבין את השאלה וביקש מהאורחים לחזור עליה.

 

בתוך כך, במעקב אחר מלונות רובוטיים שערך אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, נמצא כי הטרנד הרובוטי הוזיל את מחירי המלונות בעד 50% ביעדים הנחשבים ליקרים כמו רובעים מבוקשים בטוקיו. גם ביקורות האורחים היו מעולות והמלונות דורגו בציונים גבוהים מ- 8 בכל קטגוריות ההשוואה.

לדברי איל סגל מאתר הוטלס קומביינד: "בעקבות הניסיון שכשל מסתמן שלא נראה מלון אוטונומי המנוהל על ידי רובוטים בלבד בשנים הקרובות. הרובוטים באסיה כשלו בפעולות בסיסיות כמו צילום דרכוני האורחים. לפעמים רובוטים חסמו זה את זה מלגשת לחדרי האורחים ולספק להם שירות. בנוסף, רובוטים בדסק הקבלה התקשו לספק מידע מדויק לגבי לוחות זמנים ואטרקציות תיירותיות".

ענף המלונאות נחלק כיום למספר שיתופי פעולה מרכזיים בין יצרני רובוטים לרשתות מלונאות מובילות. רשת המלונות מריוט משלבת את דגמי "פפר", הרובוטים של סופטבנק היפנית. האינטראקציה והשיחות בין פפר והאורחים הם לצורכי הנאה וחוויה בלבד. בקשות חשובות יותר מטופלות על ידי עובדים אנושיים.

רשת הילטון פיתחה עם IBM את "קוני", רובוט על שם מייסד רשת הילטון המסייע לעובדי הקבלה לזהות את האורחים וחולק איתם מידע על אטרקציות ובילויים באזור. חברת LG מפתחת רובוט לענף המלונאות, שיושק בשנת 2020 ואמור להיות מתקדם יותר כדי לגבור על אתגרים שהכשילו רובוטים אחרים. גם קבוצת המלונאות הצרפתית 'אקור' דיווחה על השקעה ומעורבות בתחום פיתוח רובוטיקה.



לינור בר-אל

לינור בר-אל