אחרי יממה של שיבושים בשירות חברת 'פלאפון', מנכ"ל החברה רן גוראון אמר הבוקר (ב') בתדרוך עיתונאים כי "השירות חזר לתקנו אתמול ב-20:30, ובמהלך שעות הלילה בוצעו עבודות נוספות על מנת לוודא רציפות למנויים". אולם לדבריו, "אנחנו עדיין מטפלים בפניות בודדות ומתחקרים את האירוע".

"עדיין מטפלים בפניות בודדות". לוגו חברת 'פלאפון'

 

המנכ"ל הוסיף כי הוא מתנצל בפני הלקוחות "שחוו אתמול שירות לא טוב וחוסר זמינות" והסביר כי "רשת 'פלאפון' נמצאת בשדרוג והרחבה מתמידים. כחלק מהשדרוג אנו נמצאים בתהליך החלפה של בסיס המנויים המרכזי ברשת (HLR) למערכת מתקדמת יותר. אתמול בשעה 12:00 כתוצאה מהעבודות השדרוג הופיעה תקלת זמינות. בהתחלה נוצרו עומסים ברשת ובהמשך התמקדה התקלה במספרים המתחילים בספרות 6 ו-7 שמוקמו על אחד השרתים שהתגלה בהמשך כתקול. מרגע שהתגלה מקור התקלה התחיל מעבר המנויים לשרת הגיבוי ובוצע עדכון תוכנה שהשיב שירות למנויים אלה. השירות חזר לתקנו עד השעה 20:30".

לדבריו, בהמשך הלילה בוצעו עבודות נוספות על מנת לוודא שירות רציף למנויים ונכון לעכשיו הרשת יציבה ותקינה. אנחנו עדיין מטפלים בפניות של מנויים בודדים למוקדי השירות, כאשר לרוב פעולה של כיבוי והדלקת המכשיר פותרת את הבעיה.

גוראון הוסיף, כי "ידוע לנו כי אירוע כזה מחייב פיצוי ללקוחות ואנו נדון בכך בהקדם. במקביל יתחילו תחקורים של התקלה ותהליך הפקת לקחים מסודר" לדבריו, "באופן טבעי המאמץ המרכזי של כולנו היה ממוקד קודם בהשבת השירות ללקוחות שהם הדבר החשוב ביותר עבורנו".

במהלך שיחה שנערכה הבוקר בין מנכ"ל משרד התקשורת לגוראון, הוחלט כי מהנדסים מטעם משרד התקשורת יצטרפו לצוות הבדיקה שהקימה חברת פלאפון לבירור נסיבות האירוע. צוות הבדיקה יגיש ממצאים ראשונים למנכ"ל משרד התקשורת תוך שבועיים מהיום. מסקנות והפקת לקחים מהאירוע יוגשו לשר התקשורת איוב קרא בתחילת נובמבר, כך על פי הנחייתו.

אביה ריש

אביה ריש

עורכת תוכן, אתר ערוץ 20