אפשר לדבר עד מחר על כך שהחיים של פעם היו שונים. שהילדים היו משחקים בחוץ, מגרש המשחקים היה הרחוב ותמונה של בני המשפחה על המקרר היתה הדרך היחידה להעיף בהם מבט מבלי לנסוע לביתם. מצד שני, המציאות היומיומית היא שמגרש המשחקים בו משחקים הילדים והמבוגרים כאחד, כבר עבר בחלקו הגדול לרשת האינטרנט, שם ניתן להגיע לכל מקום ולכל אחד בכל זמן ביום. ניתן לראות ולשתף תמונות, לנהל אלבומים, להתדיין בקבוצות ובכלל, להתחבר בקלות ובמהירות לבני המשפחה ככלל ולחבריה הצעירים יותר בפרט. למעשה, כל עוד יש ברשותך מכשיר סלולרי מתקדם וחבילת סלולר טובה, אין דבר שימנע ממך לצפות בצעירי המשפחה מתבגרים להם מדי יום.

כדי להישאר מעודכנים הכנו עבורך מדריך מקוצר לכניסה יעילה ונכונה לרשתות החברתיות המרכזיות, אשר עומדות לבחירה כרגע.

אימוג'י: המקלדת ברשתות החברתיות ובטלפונים החכמים מאפשרת לנו שימוש בסמלים שונים, סמיילים או קטעי וידאו קצרצרים כדי להעביר נקודה מסויימת או תחושה כללית בקלות יותר ובצורה ויזואלית.

אינסטגרם: גם היא רשת חברתית ונחשבת כיום לאופנתית וצעירה יותר מפייסבוק, התחילה את דרכה באפליקציה בלבד ולאט לאט הפכה לסנסציה בקרב צעירים. מטרתה, צילום ושיתוף של תמונות בלבד, היכולות לעבור עיצוב מחדש תחת מגוון הפילטרים (תבניות צבע והצללה ההופכות הצילום למושך יותר לעין) והעיצובים שהם חלק מהפלטפורמה.

האשטאג: עובד על אותו עיקרון כמו התיוג, רק שעובד על בסיס מילים. כאשר מוסיפים את הסימן #, המילים שיבואו (מחוברות) אחריו יהפכו למילות חיפוש עבור אותו נושא. בדרך זו יכולים משתמשים אחרים ברשת החברתית לאתר בעזרת מנוע החיפוש את המילים או המשפטים הרלונטיים עבורם.

סטורי: מאפיין חדש יחסית ברשת. למעשה זהו עדכון של סטטוס או פוסט, אשר לרוב מכיל תוכן ויזואלי כגון תמונה או סרטון ועיקרו שהוא יעלם כלא היה לאחר 24 שעות מרגע עלייתו. המטרה כאן היא לפרסם תוכן שהוא מעניין כרגע, אבל לא מספיק מעניין כדי לעלות ולהישאר לעולם בפרופיל שלנו.

סטטוס: כל עדכון תוכן שפרסמתם בתוך הרשת החברתית או פרסום מצב נתון כלשהו כגון סיום תיכון, נישואים, הולדת ילד ראשון וכו'.

פוסט: הפעולה הבסיסית ביותר של הרשת החברתית. יכול להיות עדכון, משפט, סירטון, תמונה או שילוב של כמה מהם, אשר מופיעים עם תאריך ושעה ומפורסמים לשאר המשתמשים.

פיד: סך העדכונים הנראים על ידך ברשת המסויימת.

פייסבוק: הרשת החברתית הגדולה בעולם שנכון להיום מונה כשני מיליארד משתמשים ברחבי הגלובוס. פייסבוק מאפשרת לך ליצור דף פרופיל אישי, להוסיף חברים, לשתף חוויות, תמונות ודעות ככל העולה על רוחך בלבד שאין הדבר פוגע באחר.למעשה, הדבר היחידי שצריך להיות ברשותך כדי ליצור דף פייסבוק הוא כתובת דואר אלקטרוני.

רשת חברתית: לפי ויקיפדיה – "רשת חברתית אינטרנטית יכולה להיות פלטפורמה כגון אתר או אפליקציה ויתמקדו בבנייה או שיקוף של קשרים חברתיים בין אנשים". בדרך זו, יכול כל אדם בעל גישה לאינטרנט ליצור לעצמו עמוד ולתקשר עם אנשים אחרים. רשתות חברתיות יכולות לעסוק בכל תחום עניין אפשרי, לרבות תחומים מקצועיים או משפחתיים.

תגובה: בשונה מהודעה שהיא פרטית בין משתמשים, תגובה נכתבת מתחת הפוסט או בפרופיל של משתמש אחר ולכן חשופה לכלל המשתמשים.

תיוג: דרך לציין את הנמצאים בתמונה, באירוע או בפוסט מסויים. בדרך זו ידעו המשתמשים האחרים באיזה מקום או באילו חברים מדובר, לרבות המתויגים עצמם הנוכחים באותו פוסט. התיוג מבוצע בעזרת הסימן @ ואחריו שם המשתמש.

אכן – עולם הרשתות החברתיות הוא עשיר, צבעוני ומזמין. הוא קל להתחברות ויכול להיעשות אפילו מארץ זרה בעזרת חבילת אינטרנט לחול. כל מה שצריך זה מעט תעוזה כדי להיכנס לעניין וליהנות ממנו כך שלא תהיו חלילה, האחרונים לראות איזה תינוק שנולד ותמונתו עלתה תכף ומיד, איך לא, לרשת. גלישה נעימה.




מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20