תרגילי שיווק ממוקדים לקשישים ופנסיונרים דרך הטלפון ב”שיטת מצליח”: תחקיר “כלכלי בלילה” מביא את סיפורם של שנפלו קורבן להבטחות חברת “קונים פלוס”, אשר פנתה אליהם טלפונית והציעה מגוון מוצרים ב”חינם” בתמורה לחברות במועדון. רובם לא הבינו כי הם נאלצים לשלם תשלום חודשי של מאות שקלים וכשניסו לבטל נתקלו במסכת הטרדות: “שישה תשלומים מתוך 18 נגבו על כלום. לא קיבלנו כלום, לא ראינו כלום וביטלנו יום אחד לאחר שהסכמנו“.

למרות שבמהלך שנת 2016 הוגשו מעל ל- 20 תביעות כנגד החברה, היא ממשיכה להתנהל באין מפריע. אחד מהתובעים סיפר כי לאחר שהגיש תביעה התקשרה אליו נציגת החברה, “ביקשה שאבטל את התביעה ואז היא תחזיר לי את הכסף. את הכסף שלי! שהיא לא נתנה לי תמורתו כלום”.

חברת “קונים פלוס” פונה טלפונית, בעיקר לאנשים מבוגרים, ומציעה להם מגוון רחב של מוצרים “בחינם”, בתמורה לחברות במועדון. מפניות שהגיעו למערכת “כלכלי בלילה” עולה כי רבים מהם לא מבינים שבמעמד ההצטרפות הם מחייבים בסכום חודשי של מאות שקלים. במקרים רבים המוצרים שהובטחו כלל לא מגיעים ללקוחות והניסיונות לבטל את העסקה עולים בתוהו.

יעקב שם-טוב ואשתו קיבלו פניה כזאת מ”קונים פלוס”. החברה הציעה להם לקבל בחינם מגוון מוצרים, בהם מחשב, מקלדת “ושאר סיפורים שנשמעו לנו דמיוניים”, סיפר שם-טוב. “שאלתי שלוש פעמים האם זה בחינם. אמרו כן. צריך רק להיות חברים. מה זה חברים? לשלם 270 ₪ במשך 18 חודשים ולמחרת ביטלנו את העסקה.

אישרו לנו שביטלנו רק ביקשו שהמנהלת תחזור אלינו בעוד שלושה ימים. מאז התחילו לצלצל כל יום ואמרו שאם לא ניקח את המוצרים לא נוכל לבטל, ‘קודם כל אתה צריך לקחת’. הסברתי שאני לא מעוניין במצרים, לא מעוניין בחברה הזאת, לא רוצה קשר, עד כדי כך שבאיזשהו שלב הטרידו אותי אז הלכתי עם הקלטה למשטרה.

אפשר לשמוע בהקלטה שהיא מספרת, העובדת הנכבדה: ‘אם לא תיקח את המוצרים אנחנו נטריד אותך ונודיע לך כל יום עד שתיקח את המוצרים’ “. יעקב סיפור כי הם גובים מהם סכום נכבד מידי חודש: “ההורדה האחרונה ב- 2.1.2017 כאשר התחלנו את כל התהליך ב- 3.7.2016, זאת אומרת שישה תשלומים מתוך 18 נגבו על כלום. לא קיבלנו כלום, לא ראינו כלום וביטלנו יום אחד לאחר שהסכמנו”.

שם-טוב ואשתו הגישו נגד “קונים פלוס” תביעה וסיפר שלבית המשפט לקח כחודש לאתר את החברה. “רק לקראת ה- 20 לחודש הם ענו להם ואז הגברת התקשרה אלי מ”קונים פלוס”, ב- 22 לחודש, ביקשה שאבטל את התביעה ואז היא תחזיר לי את הכסף. את הכסף שלי! שהיא לא נתנה לי תמורתו כלום, אותו היא תחזיר לי”.

סיפורם של בני הזוג שם-טוב אינו הסיפור היחיד שהגיע למערכת “כלכלי בלילה”: במהלך שנת 2016 הוגשו למעלה מ- 20 תביעות קטנות כנגד “קונים פלוס”. לקוח אחר, רימונד ברששת, גם הוא פנסיונר, סיפר: “הזמנתי מכשיר שאמרו לי זה מכשיר… כמו של מחשב. ואני חשבתי שהוא גדול. כשהגיע, הגיע לי משהו שהוא צעצוע של ילדים., אמרתי גברתי, אדוני, זה לא מה שאמרתם לי. אמרתי לו שאני מחזיר, באותו היום הבן שלי עשה חבילה והחזרנו בדואר(…). לקח חודשים לבטל את העסקה. בכל אופן, לא היו פיירים איתי. הם אם אפשר לומר במילה גסה, רימו אותי. דיברו איתי על משהו אחר ושלחו לי צעצוע. לא החזירו את הכל… רציתי רק להיפטר מהם. אני בגיל כזה לא רציתי להתווכח על זה. בכל אופן, זאת חברה שאני לא מתעסק איתה יותר. הם מתקשרים ואני מיד סוגר את הטלפון”.

משה רוזנבלט, לקוח נוסף סיפר: “מתקשרים אלי והציעו לי במתנה. הם מוכרים ב- 200 שקל איזה טלפון סלולרי. הם נותנים את זה במתנה ובתמורה הם מפתים את האנשים לקנות עם חוברות כאלה. שאלתי אותם אם זה נכון שיגבו ממני כל חודש, במשך שנה. אז היא אמרה כן, אמרתי רגע, אבל אם ככה זו לא מתנה, זה יעלה לי 2400 שקלים או משהו כזה במשך שנה שלמה, אז איזו מתנה אתם נותנים? זו לא מתנה, זו רמאות. אני לא רוצה, תבטלי את זה. (הנציגה ענתה) ‘לא, אנחנו לא יכולים כבר לבטל’. אמרתי ‘אבל אתמול קניתי את זה, מה עכשיו בבוקר כשאני מדבר אתכם אתם לא יכולים לבטל?. (הנציגה) ‘לא, כבר שלחנו את זה אז לפי החוק אתה צריך לשלם. אם אתה מבטל את זה אתה צריך לשלם חמישה אחוזים מהעסקה”.

למרות ניסיונות רבים לקבל את תגובת חברת “קונים פלוס” הם סירבו להתייחס לדברים או להתראיין בנושא.

 

 

כלכלי בלילה

כלכלי בלילה


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.