כתבה שהתפרסמה ב"גרדיאן" במהלך סוף השבוע מפרטת אודות הפרויקט שבנייתו החלה ב- 2013, והוכתר כשיא חדש בתחום הנדסת הרכבות. מסילת רכבת שתעלה ותרד בהריה של שוויץ באמצעים טכנולוגיים חסרי תקדים.

הרכבת התלולה בעולם בשוויץ. צילום: רויטרס
הרכבת התלולה בעולם בשוויץ. צילום: רויטרס

עלותה של בניית הרכבת שתכנס לפעילות כבר מחר (ראשון), מסתכמת ב 44.6 מיליון אירו. טכנולוגיה חדשנית תאפשר לקרונות הרכבת להישאר במצב מאוזן, גם כשהם יטפסו במעלה ההר בזווית של 10 מטרים לשנייה.

קרונות הרכבת יטפסו לגובה של 743 מטרים שיתפרסו לאורך 1,784 מטרים, והנוסעים יישארו ישובים באופן ישר לכל אורך המסלול. גם כשהרכבל שעובר בנקודות גבוהות במיוחד באלפים השווייצרים ירד (או יעלה) בזווית של 47 מעלות.

המסילה עוברת בהרים במרכזה של שוויץ, וממוקמת בגובה של כ-1,300מטר מעל פני הים. המטרה העומדת מאחר הקמתו של הקו היא לאפשר הגעה נוחה לכפר סטוס, יעד תיירות מבוקש באזור שתנועת רכבות אינה מתאפשרת בו.

הרכבת התלולה בעולם. צילום: רויטרס
הרכבת התלולה בעולם. צילום: רויטרס
עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20