הצלחה מרשימה ל'סטורי של אווה", הפרויקט שהיה שנוי בתחילה במחלוקת לגבי הצלחתו והתאמת האינסטגרם לעולם השואה גרף למעלה מ-100 מיליון צפיות ב-14 שעות מאז שעלה אמש (רביעי) בשעה 14:00.

צילום: מתוך "הסטורי של אווה"

כזכור, המיזם מספר דרך הסטורי באינסטגרם את סיפור חייה של הנערה אווה היימן הי"ד בחודשיה האחרונים. הסטורי מבוסס על סיפור אמיתי של נערה יהודייה בת 13 שנספתה בשואה. היימן חיה בעיירה נאגיוואראד בהונגריה בזמן פלישת הנאצים בשנת 1944. היא החלה לכתוב יומן ביום הולדתה ה-13 לפברואר ועד ה-30 למאי 1944. שלושה ימים לאחר מכן היא נשלחה ברכבת למחנה ההשמדה אושוויץ שם נרצחה בידי הנאצים.

המספרים של המיזם לא מאכזבים. 3 מיליון ישראלים צפו בסטורי, מתוכם 50% הם בגילאי 13 עד 30, קהל היעד שאליו רצו להגיע מקימי הפרויקט. נכון לכתיבת שורות אלו כ-765 אלף עוקבים אחר עמוד הסרטונים המרגשים ובגוגל נרשמו למעלה מ-200 מיליון מילות חיפוש אחר 'הסטורי של אווה'. סיפור חייה של היימן והמיזם החדשני סוקרו ב-50 מדינות לרבות עיתונים בעלי שם ורשתות בינלאומיות גדולות.

היזם מתי כוכבי, הבעלים של קבוצת AGT ובתו מאיה ניצחו על המיזם בו השקיעו כ-2 מיליון דולר והפיקו סרט שנמשך כ-70 דקות. בסטוריז עצמו בוצע שימוש במיטב האפקטים הנהוגים אצל משתמשי הרשתות החברתיות.

"הסטורי של אווה". צילום: מתוך האינסטגרם
אורן רפאל

אורן רפאל

כתב אקטואליה ומנהל תוכן. orenre@gmail.com