שלט המגנה את גופי החדשות הגדולים בארה"ב ומכנה אותם "פייק ניוז" מונף בעצרת תמיכה בטראמפ במישיגן, בחודש אפריל. צילום: רויטרס


לקראת בחירות האמצע בנובמבר, התקשורת בארה"ב מתגייסת למאבק ב"פייק ניוז". 
טופס מיוחד באתר ה"ניו יורק טיימס" מאפשר לגולשים לדווח על דיסאינפורמציה המופצת ברשתות החברתיות.

באתר "הטיימס" נכתב כי הכוונה היא לחפש אחר "דוגמאות למודעות אונליין, פוסטים וטקסטים שמכילים דיסאינפורמציה פוליטית או טענות שקריות ומופצים בפלטפורמות ברשת באופן מכוון כדי להשפיע על הבחירות המקומיות, ברמת המדינה ועל הבחירות הפדרליות".

הקוראים מתבקשים לבצע צילום מסך כהשם נתקלים באינפורמציה כמו זאת שתוארה, ולהעלות אותה לאתר "הטיימס" באמצעות טופס מיוחד.

טראמפ בעצרת במערב וירג'יניה. צילום: רויטרס

מערכת "הניו יורק טיימס" נחשבת למזוהה מאוד עם השמאל האמריקני ומרבה לתקוף ומתוח ביקורת על ממשל טראמפ.

הבחירות שיתקיימו בעוד כחודש בארצות הברית יקבעו את הרכב הקונגרס האמריקני, את זהותם של 35 מתוך 100 חברי הסנאט ומי יהיו 36 מושלי מדינות מבין 50 המדינות בפדרציה.

הבחירות נחשבות הרות גורל עבור הנשיא האמריקני, ויקבעו את יכולתו להעביר חקיקה משמעותית בקונגרס ומדד לההערכה לה הוא זוכה בקרב הציבור.

עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20