שנתיים לאחר שביתת הרעב והסכם הכבישים העוקפים ביו"ש אותו הוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראשי הרשויות דאז ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, יחד עם המשפחות השכולות, כביש עוקף חווארה וכביש עוקף אל ערוב מתקדמים לביצוע.

בימים אלו מסתיים הליך כתיבת המכרז של כביש עוקף חווארה ע"י חברת 'נתיבי ישראל'. המכרז צפוי לצאת בסיום חודש אוגוסט.

במקביל נמצאים כעת בעיצומו של הליך הכשרת השטח וסילוק מטרדים, זאת בכדי לאפשר את סלילת הכביש.

 

Photo by Haytham Shtayeh/Flash90

 

כביש עוקף חווארה שנחשב אחד הכבישים האסטרטגים מבין חממשת הכבישים שהושגו באוהל המחאה צפוי להנגיש את איזור גב ההר למרכז הארץ. עלותו 250 מיליון ₪.

בסיור שנערך לאחרונה עם שרת התחבורה מירי רגב אמר לה דגן כי הכביש תוכנן להיות חד נתיבי וחד מסלולי אך עם התאמות בפועל להרחבה. דגן ביקש מהשרה כי בהגיע זמן הביצוע, תיבחן האפשרות לבצע בפועל כביש דו נתיבי ודו מסלולי. רגב הבטיחה לבחון את הנושא.

ערב הבחירות האחרונות לכנסת, ביקש דגן ממשרד הביטחון להעביר את הטיפול בכביש למשרד התחבורה. משרד הביטחון בראשות בנט נעתר לבקשה, דגן ביקש שביצוע הכביש ייעשה בידי חברת 'נתיבי ישראל', גם בגלל שבהמשך החברה לוקחת על עצמה את האחריות התחזוקתית.

 

צילום: מירי צחי

 

יצויין כי בעת תיכנון התוואי, דאגו המתכננים שהוא לא יפגע בבתים פלשתינים, גם כאלו שנבנו באופן לא חוקי. לפיכך התוואי כולו עובר רק בשטחים פתוחים,

צוות מקצועי של המועצה האזורית שומרון מלווה את הפרוייקט בשטח באופן שוטף ופועל אל מול גורמי הצבא על מנת לאבטח את הפועלים.

יצויין כי מומחי נדל"ן מזהים כבר עכשיו, בזכות הכביש המתוכנן, עלייה בהתעניינות רוכשי דירות ביישובי גב ההר, רובם למגורים וחלקם להשקעה. "זוהי מגמה חיובית. השומרון פתוח לכולם ואנחנו מצפים להמשך התפתחות וחיזוק האיזור גם בתחומים אחרים לאחר מכן", סיכם דגן.

 

בנוסף, התפרסם השבוע המכרז לביצוע כביש עוקף אל-ערוב (חוצה יהודה). הכביש גם הוא חלק מהסיכום מול ראש הממשלה על הכבישים העוקפים, אשר מטרתם שיפור תשתיות הכבישים בכל אזורי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. הכביש, אשר יחבר בין מרכז גוש עציון וצפון הר חברון-קריית ארבע, יעקוף את הכפרים אל-ערוב ובית-אומר ויאפשר לנוסעים בדרך לנוע בצורה בטיחותית ונוחה.


רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.