מבקר המדינה פרסם דו"ח חריף נגד דואר ישראל ובו מתח ביקורת קשה על התנהלות הארגון תוך שהוא מצביע על ליקויים רבים.

בין היתר כתב המבקר כי מיליוני מכתבים אבדו ולא הגיעו ליעדם. רק רשות המיסים, למשל, שלחה שבע מאות אלף מכתבים שלא הגיעו לאזרחים. התוצאה הייתה שאנשים נקנסו לשווא. כך גם מכתבים אבודים מבנקים, ביטוח לאומי ותעודות אישיות וחסויות.

מבקר המדינה יוסף שפירא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

לפי המבקר, חלק מהמכתבים מצאו את דרכם לרחוב, אחרים פשוט נעלמו.

עוד נכתב כי בשנים 2014-2016 תועדו במערכות ניהול התורים של החברה לא פחות מ-8 מיליון מקרים שבהם הלקוח המתין בתור יותר מחצי שעה. בנוסף,  תועדו כ-12 מיליון מקרים נוספים שבהם הלקוחות נטשו את הסניף לפני קבלת השירות.

מדואר ישראל נמסר: "עיקר הדוח עוסק בשנים 2015-2016 ומחזיר אותנו אחורה לתקופה בה הדואר היה במשבר עמוק. החברה שינתה מאז את פניה וביצעה קפיצת מדרגה עצומה בשיפור השירות ללקוחות. מבקר המדינה עצמו היטיב לציין זאת בדוח: 'נבקש לציין לחיוב כי מאז תחילת הביקורת נקטה החברה פעולות לתיקון הליקויים, ובהן הקמה ותפעול של בית מיון ארצי, מרכזי חלוקת חבילות ומרכזי דוורים אזוריים'. עוד ציין המבקר 'בחברה עובדים רבים העושים כמיטב יכולתם לספק שירותי דואר איכותיים, והנהלת החברה בראשות המנכ"ל פועלת מסוף שנת 2015 לשיפור וייעול חלוקת דברי הדואר וזמני ההמתנה בתור ביחידות הדואר'".

מטעם משרד התקשורת נמסר: "המשרד מברך על העבודה המקצועית שנעשתה על ידי מבקר המדינה ואנשיו. יש להדגיש כי עיקר הביקורת והליקויים הנסקרים בדו"ח מתייחסים לתקופה הקודמת לשנת 2016 ומאז תקופה זו נעשו מספר רב של פעולות לתיקון הליקויים כפי שמציין המבקר בדו״ח עצמו.משרד התקשורת ימשיך לפעול לשיפור כלל שירותי הדואר במדינה לרווחת הציבור".