צילום: pixbay

 

כבעלים של , חדש או קיים, עליכם להשקיע בקידומו על מנת להישאר בתודעה, להשיג לידים ולהפיץ את בשורות השירותים והמוצרים שלכם. שטח הפרסום היעיל והאידיאלי ביותר כיום הנו המרחב האינטרנטי, בו יש לכם אפשרות להגיע לקהלים גדולים ומגוונים.

כשמדברים על פרסום באינטרנט, לא ניתן שלא לדבר על מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם – . כגולשים במנוע החיפוש, לבטח גם אתם שמתם לב כי ישנן תוצאות המופיעות כתוצאות חיפוש אורגניות, וגם תוצאות הצמודה אליהן המילה ad – אלו הן התוצאות הממומנות.

כפי שניתן לראות עם כל חיפוש שתעשו עבור כל ביטוי, התוצאות הממומנות יופיעו בראשית עמוד התוצאות. המטרה? לתפוס את תשומת לב הגולשים. ומה באשר לתוצאות החיפוש האורגניות? הן ממוקמות באמצע דף החיפוש. על מנת להבין מהם היתרונות של הקידום האורגני על פני זה הממומן, עליכם להכיר היטב את שתי השיטות:

המנגנון לפיו פועל הקידום הממומן בגוגל

את הפרסום הממומן ינהל עבורכם מקדם אתרים, שהנו בעל ניסיון רב בתחום הספציפי הזה. בסופו של דבר מדובר על תהליך די פשוט, שבסופו תוכלו גם אתם לראות את המודעה שלכם בגוגל בראש עמודי החיפוש. חשוב להבין כי למרות פשטות המנגנון, עדיין מדובר על מלאכה שאינה פשוטה כלל, בין היתר מאחר והיא מאפשרת לכם לבחור בין ערוצים שונים לפרסם דרכם. על מנת לייעל את המודעה שלכם ולמנף את ההשקעה, חשוב להבין את רזי הפרסום הממומן. מה שמאפיין את השיטה הזו על פני זו האורגנית שכבר תוצג בפניכם, הוא שהפרסום הנו מיידי. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את התקציב אותו תרצו להשקיע, לבנות מודעה פרסומית ולהחליט על איזה פורמט היא תשולב. מכאן והאלה? מדובר על העלאה מיידית של הקמפיין הפרסומי שלכם.

שימו לב כי אינכם מחוייבים לפרק זמן לאורכו תפרסמו, אלא שהשליטה הנה לגמרי בידיים שלכם, כך שבכל רגע נתון ומכל סיבה, תוכל לעצור את הקמפיין הפרסומי. בעוד תשדירי פרסמות בעיתון, בטלוויזיה או ברדיו מבוססים על מחיר פיקס שעליכם לשלם מראש, מנגנון התשלום במקרה הזה הינו שונה לחלוטין: הכירו את שיטת ה-PPC. יורד כסף מהתקציב שהגדרתם רק לאחר שגולשים הקליקו על המודעה הפרסומית שלכם.

הקידום האורגני: מה המשמעות שלו ואיך הוא מתבצע

הקידום של העסק שלכם בשיטה זו שונה לחלוטין ובהתאם הוא מגלם גם יתרונות שונים. התוצאות האורגניות שצפות במנוע החיפוש גוגל, הן תוצר של קידום אורגני. מה הביא את אותן תוצאות לצוף לפני התוצאות האחרות? "האמונה" של גוגל באתר שלכם שכן מדובר על התוצאות האיכותיות והרלוונטיות ביותר בהתאם למילות התוכן שחיפשו הגולשים. בעוד הנו בצורה ישירה יותר ומיידית יותר, כאן על מנת להגיע לראש תוצאות החיפוש נדרשת עבודה מעמיקה, מקיפה וארוכת טווח. על מנת שהאתר שלכם אכן ייחשב כאתר ראוי ואיכותי, נדרש ניתוח מעמיק ועבודה משמעותית ועל כן התוצאות באות לידי ביטוי לא בצורה מיידית, אלא לאורך זמן. להסבר מורחב על קידום אורגני באתר.

מדוע הקידום האורגני מסתמן כדרך הפרסום הטובה ביותר?

המון פעמים עולה השאלה והיא מדוע כדאי להשקיע בקידום אורגני ולהמתין זמן רב לתוצאות, מאשר להשקיע בקידום ממומן שנותן תוצאות מיידיות. שאלה מצוינת! על פי מחקרים שונים שבוצעו, משתקפת תמונה מחמיאה מאד לקידום האורגני: כ-85% מהגולשים במנוע החיפוש, בוחרים להקליק על התוצאות האורגניות ולא על אלו הממומנות. בנוסף, כ-36% מהגולשים סבורים כי חברה הממוקמת במיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגני, הנה מובילה בתחום העיסוק שלה. כפי שאתם מבינים, תוצאות חיפוש אורגניות הממוקמות בראש תוצאות החיפוש, משתקפות כבעלות מוניטין חזק וגבוה יותר, תוך שהן גם זוכות לחשיפה גבוהה יותר בהשוואה לתוצאות הממומנות.

והעלויות? גם כאן ישנו יתרון לקידום האורגני

ומה באשר לעלויות הפרסום? כן חשוב לציין שהפרסום האורגני אינו זול, בין היתר מאחר והוא דורש השקעה לטווח הארוך המבוססת בין היתר על תחזוק. יחד עם זאת, מאחר ומדובר על פרסום אורגני, אינכם צריכים לשלם לגוגל עבור כל הקלה של משתמש על האתר שלכם. קידום האתר שלכם בדרך אורגנית הנו השקעה לטווח הארוך – גם בכל הקשור לעלויות, למוניטין שלכם ולחשיפה הגבוהה.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20



:עוד באותו נושא