מכרז המוניות בנתב"ג בוטל ויוכרז מכרז חדש, כך הודיעה הבוקר (א') . חברת המוניות הדר לוד הודיעה לרשות שדות התעופה כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בשדה התעופה בן גוריון, לאור המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה במכרז, חברת גט, והפגיעה הצפויה בשכר הנהגים.

נמל התעופה בן גוריון - החל ממחר, יוכלו הנוסעים לבחור עם איזו חברת מוניות לנסוע צילום: פלאש 90
נמל התעופה בן גוריון – החל ממחר, יוכלו הנוסעים לבחור עם איזו חברת לנסוע צילום: פלאש 90

 

רשות שדות התעופה הודיעה כי החל ממחר (שלישי), תממש את הבטחתה להתיר לכל המוניות להיכנס לנתב"ג ולאסוף נוסעים, לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה עד להודעה חדשה. בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון מנהגי המוניות. בנוסף הודיעה הרשות כי תעמיד לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס ומחסור במוניות, וכי רכבת ישראל תתגבר את קווי הנסיעה מנתב"ג.

אמש בדיון לילי מיוחד, הצביעו בעלי המניות במוניות הדר-לוד נגד מתן הנחה של 31% לנסיעות מנתב"ג. ההנחה הובטחה על ידי חברת גט שניגשה עם מוניות הדר למכרז בנתב"ג. התחנה כבר נותנת הנחה בשיעור דומה בנסיעות לנתב"ג, מערים מסוימות.

מחאת נהגי המוניות. צילום: פלאש90
מחאת נהגי המוניות. צילום: פלאש90

 

לדברי מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד מנחם בר-חיים, "נהגי הדר-לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. לצערנו גט חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר-לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג".

"גט הציעו במכרז שיעור הנחה של 31% מתעריף הנסיעה של משרד התחבורה, אבל אנחנו מכירים את העבודה בשדה התעופה ויודעים שמדובר בתמחור לא ריאלי. אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יונהגו תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים בשדה. יש מקום לבחון הורדה מידתית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג", הוסיף בר-חיים.

עדי דניאל

עדי דניאל

עורכת חדשות באתר ערוץ 20

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.