היום יש אינספור אפשרויות שניצבות בפני כל מי שמבקש לשווק את עצמו, להגיע לקהלי יעד חדשים, להעלות מודעות לנושא קרוב לליבו או להגדיל את הכנסותיו. אפשרויות כאלה כוללות, למשל, פרסומות ברדיו או בטלוויזיה, שילוט חוצות בצידי הדרכים, חלוקת פליירים ועוד; אבל בפרט עבור עסקים קטנים, כאלה שהמחזור שלהם אינו מאפשר להם לבזבז כסף מיותר, אין ספק שהדרך הטובה ביותר היא קידום אתרים אורגני ושיווק באינטרנט.

שיווק באינטרנט הוא היעיל ביותר

הסיבה פשוטה: בפרסומת שמשודרת בערוץ מסחרי כלשהו בטלוויזיה יכולים לצפות עשרות אלפי צופים, אולי מאות אלפים אם מדובר בתכנית עם רייטינג גבוה יחסית. מדובר בחשיפה אדירה, אבל כמה מן הצופים באמת משתייכים לקהל היעד הרלוונטי למוצר? קשה לומר, ולעיתים אפילו בלתי אפשרי. אם ניקח כדוגמה פשוטה פרסומת למוצר היגיינה שמיועד לנשים, אז למעשה רוב הגברים שצפו באותה פרסומת היו חשיפה חסרת משמעות.

הדבר דומה גם כאשר מדובר על פרסומת רדיו, שלה יכולים להאזין רבים אבל רק חלק קטן הוא קהל היעד האמיתי של העסק או המוצר שמפורסם בה; וכנ"ל לגבי שילוט חוצות, מודעות בעיתונים ולמעשה רוב הסוגים של מדיה "מסורתית".

לעומת זאת, בעזרת שיווק באינטרנט ניתן להגדיר ולמדוד את מרכיביו של כל הקמפיין במדויק. ניתן להעלות מודעה שאותה יראו רק נשים, למשל, או להגדיר מדדים מעמיקים יותר: גיל, השכלה,  מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. במילים אחרות, מדובר בשיטה שבה ניתן למקד את השיווק אך ורק לקהל היעד הרלוונטי ביותר, מבלי לבזבז משאבים על מי שאיננו רלוונטי.

מה כולל שיווק באינטרנט?

מדובר בתחום רחב שמתחיל כבר בשלב של בניית אתרים באינטרנט וקידומם במנועי החיפוש, המשך במחקרי שוק ופילוח על פי פרמטרים ייחודיים של קהל היעד, וכלה במדידת הביצועים של הקמפיין גם תוך כדי הרצתו ושינוי פרמטרים בהתאם על מנת להפיק ממנו את מקסימום הפוטנציאל. למעשה, לשיווק בצורה כזו יש השפעה חיובית גם על היבטים עסקיים נוספים: למשל, קידום אתרים לעסקים קטנים כחלק מקמפיין השיווק יכול להועיל לעסק קטן גם הרבה אחרי שהקמפיין השיווקי עצמו יסתיים.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20