21:20 17/12/2017
דף הבית > המומחים ב-20: תוכן שיווקי > האם קידום אתרים מספיק להצלחת העסק שלכם?

האם קידום אתרים מספיק להצלחת העסק שלכם?

עולם קידום האתרים הוא עולם שנוצר בצורה אבולוציונית טבעית, בעקבות הרחבת היקף השימוש במנוע החיפוש של גוגל לפני כעשור. באותם ימים, הבינו יזמים צעירים שבתוך כל סבך האתרים המופיעים במנוע החיפוש, חייבת להיות שיטה שעל פיה מדרגת גוגל את החברות ושאם נעלה על השיטה הזאת, נוכל למצוא את הלקוחות שלנו בדיוק בזמן ובמקום בו הם …

עולם קידום האתרים הוא עולם שנוצר בצורה אבולוציונית טבעית, בעקבות הרחבת היקף השימוש במנוע החיפוש של גוגל לפני כעשור. באותם ימים, הבינו יזמים צעירים שבתוך כל סבך האתרים המופיעים במנוע החיפוש, חייבת להיות שיטה שעל פיה מדרגת גוגל את החברות ושאם נעלה על השיטה הזאת, נוכל למצוא את הלקוחות שלנו בדיוק בזמן ובמקום בו הם מחפשים אותנו. משם, החל העסק להתפתח עד שהתגלגל לתעשייה של מיליארדי דולרים ברחבי העולם כולו. את תהילתו רכש התחום של קידום אתרים בזכות הראשוניות שלו, ובזכות היכולת שלו לייצר תוצאות אפקטיביות בעלויות נמוכות יחסית. אלא שמאז זרמו הרבה מים בנהר, והגיע גם הזמן לעדכן את התפיסות שגובשו סביב התחום לאורך שנים ארוכות.

מה שהיה לא יהיה

בעבר, כשקידום האתרים היה תחום מאוד נישתי וקטן, היה קל מאוד לכבוש את המקום הראשון בגוגל עם כמה מאמרים פשוטים ברמה נמוכה. בהמשך הדרך, היה צורך להגביר את קצב ייצור התוכן וכעת צריך למצוא את האיזון הנכון בין כמות ובין איכות. תהליך התפתחות זה, בנוסף לכניסה מאסיבית של עסקים מכל ענפי המשק לתחום בניסיון לכבוש את המקום הראשון הנכסף, הוביל גם לשינוי מהותי בעלויות, בשיטות העבודה ובהיקף המאמץ הנדרש כדי לייצר את התוצאות הנדרשות. על כך אפשר להוסיף גם את השינויים שעברה גוגל, שינויים שהובילו לפגיעה לא קטנה באפקטיביות של עולם הקידום, ובמרכזה הקצאת 4 המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש, למודעות ממומנות, ולא לתוצאות קידום אורגניות שנדחקו מטה לחלק התחתון של הדף.

גוגל כבר לא לבד

בנוסף לכך, על אף שקשה להבחין בכך, גוגל הוא כבר לא השחקן העיקרי ואולי גם לא החשוב ביותר בעולם השיווק באינטרנט. מאז יצא לאור, התפתח מאוד גם תחום הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, שמציעה לחבריה מידע אינסופי אותו הם יכולים לקבל בהתאמה אישית, ובאופן שמייתר רבות משאילתות החיפוש שנעשו בעבר בגוגל. בנוסף לכך, הרשתות החברתיות יצרו מרחב חדש של תחרות על ליבו של הלקוח, וזה כבר לא אפשרי לייצר אימפקט שיווקי ממשי מבלי לפגוש את הלקוחות במקום בו הם מבלים את רוב זמנם, בפייסבוק.

קידום אתרים

פעילות שיווק לכל דבר ועניין

המשמעות של כל זה היא, שקידום אתרים כבר לא יכול להוות הרגל היחידה בשיווק העסק באינטרנט, ועל עסק שרוצה לייצר את האימפקט הנדרש על השורה התחתונה שלו, להרחיב את היקף הפעילות גם אל הקידום הממומן וגם אל מחוץ למנוע החיפוש של גוגל. יש שיראו בכך בשורה רעה, שכן הם אינם יכולים לייצר תוצאות באמצעות טקסטים זולים שאפשר לכתוב גם לבד, אלא שבפועל, גם קידום אתרים הפך לתחום שמחייב השקעה כספית לא מבוטלת אם רוצים לבלוט מעל התחרות ולייצר תוצאות אפקטיביות.

הרחבת תפיסת השיווק באינטרנט

בשורה התחתונה, התפיסה החדשה שאליה כדאי להתרגל היא תפיסה רחבה ומולטי דיסציפלינרית, במסגרתה אנו מכירים בפעילות השיווק והפרסום באינטרנט כפעילות שיווק לכל דבר, פעילות עסקית שמלווה את העסק יום יום לאורך כל חייו, ושדורשת מאיתנו להקצות לה משאבים ייעודיים על מנת להשיג את התוצאות הנדרשות. חצי שיווק, חצי איכות, חצי מהזמן בחצי מהמקומות פשוט לא ישיגו לכם את המטרה. אם אתם רוצים להוביל את העסק שלכם להצלחה ואם אתם מכירים בכך שהאינטרנט הוא אחד הערוצים הטובים ביותר לעשות זאת, אם לא הטוב שבהם, אתם חייבים להרחיב את התפיסה השיווקית שלכם ולפתח פעילות קידום ממומנת לצד פעילות קידום אתרים איכותית.

יאיר גולדשטיין

@DesignsSharonG

designsbySharonGoldteien is an online shop that provide amazing gift ideas for a baby shower, newborns, boys and girls,new home,door signs wall decor or wedding
יאיר גולדשטיין
לתגובות

אולי יעניין אותך גם

רואה חשבון לכל עסק

רואה חשבון לכל עסק

כל עסק, גם אם מדובר בעסק מתחיל ביותר, זקוק לרואה חשבון מקצועי ואמין כדי לשגשג. למה? כנסו