הפתרון למצוקת החניה בערים?  פועל לשנות את תקנת התעבורה באופן שיאפשר לחנות מול ברזי כיבוי ברחובות, מה שצפוי לפנות חדשים. כך פורסם לראשונה ב'ישראל היום'. על פי הפרסום, התקנה אושר בוועדה בין-משרדית בעקבות המלצת נציבות כיבוי האש.

רכב חונה ליד

 

כיום, הסימון שמול ברזי הכיבוי ברחובות אוסר על חניה במקומות אלו ונהג החונה בטווח של מתחת לשני מטרים מצדדיו של הברז, צפוי לקבל קנס בסך של 250-500 ש"ח ברשויות השונות. זאת מתוקף סעיף א (5) בתקנה 72 לתקנות התעבורה, לפיו, "לא יעצור אדם רכב, לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד, כולו או חלק ממנו… בתחום שני מטרים מברז כיבוי כאשר התחום מסומן בסימון על המדרכה או על שולי הכביש או על פניהם".

"משרד התחבורה מקדם בימים אלה את תיקון התקנה, לאחר המלצת ועדת התיאום של המשרד", מסרו במשרד התחבורה ל'ישראל היום'.

: הסוף לחסימת חניות בחניונים פרטיים ובתים משותפים

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את ההצעות לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר למשטרה לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים גם בחניונים פרטיים, בתים משותפים ומקומות אחרים המשמשים את הציבור וחוסמים רכבים אחרים. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל אמר כי כל נושא חסימת החניות זו אחת ההתנהגויות המקוממות ביותר שיש. חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויעקב פרי, יוזמי הצעת החוק, שבו ואמרו כי ההצעות הן תוצאה של אנשים שנחסמים שעות בחניונים ולא יכולים לעשות דבר, והזכירו שבעת הכנת ההצעה לקריאה ראשונה התברר כי 20% מהפניות למוקד 100 עוסקות בתפיסת מקומות חניה.

חברי הכנסת פרי ומלכיאלי ביקשו להתייחס גם לנושא הסמכת פקחי הרשויות המקומיות לבצע אכיפה. ח"כ מלכיאלי אמר כי לא צריך לחייב את הרשויות, אלא לאפשר לכל רשות להחליט בעצמה אם היא רוצה לטפל בכך. ח"כ יצחק וקנין סיפר כי ממש אתמול החנה את רכבו בחניה של בית מלון וכשחזר לרכב לא יכול היה להיכנס לאליו כי רכב אחר חנה בצמוד. לדבריו, המזל היה שאפשר היה להיכנס למכונית מהצד השני. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי זה שנחסם והמתין שעות לא ירוויח כלום מזה שהחוסם יקבל דוח, והוסיף כי הפתרון הוא לאפשר גרירת הרכב החוסם.



:עוד באותו נושא