חברת ההייטק איירונסורס (ironSource) מציגה דור חדש של מודעות פרסום למכשירים ניידים, המבוססות על טכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality).

 עם תחילת הפרסומת תידלק המצלמה במכשיר ובנוסף לתצוגת העולם האמיתי הפרסומת תוסיף שכבה של דמויות דיגיטליות, שתאפשר למשתמש לחוות משחק במציאות רבודה.

מודעת AR, צילום: ironsource
מודעת AR, צילום: ironsource

 הפרסומות יכולות להיות משולבות כתוכן המתגמל את המשתמש וכך מסייעות לו להתנסות בחוויה. למשל הפרסומת תציע למשתמש לזכות בהטבה אם יצליח לנצח מפלצות וירטואליות הנמצאות סביבו, בין אם הוא בבית, בעבודה או במקום ציבורי.

 איירונסורס היא החברה הראשונה שפתחה יכולת כזאת בעולם הפרסום. הכניסה לתחום המציאות רבודה נעשתה לאחר שגוגל, אפל וחברות נוספות שחררו כלי פיתוח המקלים על מפתחים להשתמש במציאות רבודה. מה שמגדיל את כמות אפליקציות המשחק והשרותים שישלבו את הטכנולוגיה. ליישומים אלו דרוש גם ערוץ שיווק חדיש שיאפשר למשתמשי המובייל להתנסות ביישומי המציאות רבודה שהם מציעים ולעודד את הורדת האפליקציה ולכן איירונסורס נכנסה לתחום החדש.

לדברי דן גרינברג, סמנכ״ל העיצוב והקריאטיב בחברת איירונסורס: "גם משחקים שאינם מבוססים על מציאות רבודה יכולים ליהנות מהמודעות החדשות, על ידי שתילת אובייקטים תלת-ממדיים מהמשחק המקורי בסביבת המשתמש. ההתנסות במציאות רבודה יוצרת חוויה טובה, אקטיבית ומהנה יותר בהשוואה לצפייה פסיבית בפרסום מסורתי."

יצירת הפרסומות נעשת במחלקת הקריאטיב הפנימית של איירונסורס "Playworks Studio" הכוללת צוותי מעצבים גרפיים, אנימטורים, מתכנתים, מעצבי משחקים ומדעני נתונים.  גרינברג מוסיף: "אנו עובדים עם כמה מחברות המשחקים הגדולות ביותר לאורך שנים רבות. יש אצלנו בחברה הבנה עמוקה כיצד לתרגם משחקים לפרסומת מהירה שצריכה במספר שניות להעביר חוויה קצרה וחיובית המעודדת להוריד את המשחק וגורמת לצופה להבין במה הוא צפוי לשחק."

חיים בהגאון

חיים בהגאון