דף הבית > כלכלה וצרכנות > דוח ה-OECD: עומסי התנועה בישראל – מהגרועים בעולם

דוח ה-OECD: עומסי התנועה בישראל – מהגרועים בעולם

מסקירה חדשה שערך הארגון על כלכלת ישראל עולה כי צפיפות התחבורה בארץ גבוהה פי 3.5 מהממוצע, ובהיעדר צעדי ריסון, המצב ימשיך להדרדר

עומסי תנועה מהגרועים בעולם. צילום: פלאש90

 

מסקירה חדשה שערך ארגון ה-OECD על כלכלת ישראל עולה כי צפיפות התחבורה בארץ היא מהגרועים בעולם, כך פורסם ב"גלובס". לפי הדו"ח, בהיעדר צעדים לבלימת הצפיפות התחבורתית המצב עוד ימשיך להדרדר. "בישראל קיים גירעון משמעותי בתשתיות, בעיקר בתחבורה ציבורית, שגורם לצפיפות רבה על הכבישים ולאיכות אוויר ירודה", נכתב בדו"ח.

הנתונים מלמדים כי נכון להיום, צפיפות התחבורה לקילומטר בישראל עומדת על כמעט 2,800 רכבים לקילומטר. לשם השוואה, אצל המדורגת שנייה, ספרד, היחס עומד על פחות מחצי (כ-1,300 רכבים לקילומטר). הצפיפות בארץ גדולה פי 3.5 ביחס לממוצע של מדינות ה-OECD, העומד על 800 רכבים בלבד לקילומטר.

דוח ה-OECD - תרשים עומס התנועה בישראל
דוח ה-OECD

 

"יש לקדם תשתיות במימון ישיר של הציבור, במיוחד לגבי כבישים שכיום ממומנים על ידי מסים ואגרות, שיש קשר חלש מאד לשימוש בכלי רכב", ממליצים בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי של המדינות המפותחות. "אגרות דרך יכולות לווסת את התנועה בכבישים בצורה אפקטיבית ויש לעשות בהן שימוש נרחב יותר. יש לשקול אימוץ של חידושים טכנולוגיים לצורך תמחור השימוש ברשת הכבישים באמצעות התקני מדידה ולסלול את הדרך למיסוי רכב שמבוסס על שימוש בפועל ברכב. הארגון חוזר על המלצת העבר להפחתת מס הקניה על רכב בישראל, שהיא מהגבוהים בעולם, והעברה של חלקו למיסוי יחסי שמבוסס על שימוש בפועל ברכב".

ניר מועלם

ניר מועלם

עורך תוכן, ערוץ 20.
ניר מועלם

אולי יעניין אותך גם

הסנקציות עובדות: פולקסוואגן סוגרת מפעל הרכבה באיראן

ענקית הרכב מגרמניה הודיעה כי החליטה להיענות לבקשת הבית הלבן ולחסל את עסקיה באיראן. ההודעה מהווה מכה רצינית לאיחוד האירופי שמנסה לשמר את הסכם הגרעין למרות הסנקציות האמריקאיות