ביום שבו עוד תינוק נלחם על חייו לאחר שנשכח ברכב נעול, חברה ישראלית משיקה קמפיין גיוס המונים לפטנט שימנע מהורים לשכוח את ילדיהם ברכב. החברה הישראלית "caremotion" השיקה  קמפיין גיוס המונים לאחר שפיתחה פטנט למיגור התופעה הכואבת של שכחת ילדים בכלי רכב נעולים.
פטנט לזיהוי ילדים שנשכחים ברכב. צילום: יח|צ
פטנט לזיהוי ילדים שנשכחים ברכב. צילום: יח"צ
הפטנט שפתחה החברה מזהה בזמן אמת ילדים שנשכחים ברכב. המערכת מזהה מיידית לב פועם וסימני חיים עם הוצאת המפתח, ומגיבה במסרוני התראה הכוללים את מיקומו של הילד שנשכח במכונית. ההודעות יישלחו בהתאם להגדרות החירום שנקבעו מראש על ידי בעל המכונית: להורים, כעבור דקה לסבא ולסבתא ולהזעקת צוות חילוץ.
בתום פיתוח שנמשך שנתיים וקבלת תמיכה ממשרד המדען הראשי, יוצאת היום החברה הישראלית לגיוס המונים כאשר המטרה היא לגייס 240 אלף דולר שיאפשרו למפתחים להקטין את האב טיפוס למערכת בגודל של סמארט פון.
2
גדי שווץ, יו"ר החברה אמר היום: " יעד המחיר שהצבנו לעצמנו מבחינת הלקוח הוא 50 דולר ליחידה. הזיהוי של הילד שנשכח ברכב הוא חד ערכי ומובהק. זה מוצר שיצליח לא רק בישראל אלא גם במדינות חמות אחרות בעולם".
אלירן טל
כתב בדסק המדיני של ערוץ 20