בלי מסלול מסורתי, בלי דוגמניות מוכרות ובלי סבלריטאים בשורה הראשונה – מעצבת האופנה ליה ברמן בחרה בלקוחות שלה כדי להציג בשבוע האופנה של ניו יורק את הקולקציה החדשה של המותג KES.

"השימוש בדוגמניות שהן בעצם לקוחות הוא משאלת לב שהייתה לי כבר הרבה זמן וזה מאוד מרגש", סיפרה ברמן. "גם הלקוחות בחנות הן לקוחות מכל הגילאים ומכל הצבעים והתרבויות ואני רציתי שהקולקציה תדבר את השפה הזאת, שכל מה שאת צריכה להיות זה להיות אישה ויהיה משהו בשבילך".

זוהי לא עוד תצוגת אופנה שגרתית במנהטן, אלא יצירת אמנות. ליה ברמן, בוגרת שנקר, חברה למורה שלה מימי הלימודים – האמנית הבינלאומית מרים כבסה שעובדת כבר שנים על קו תל אביב – ניו יורק. בפרזנטציה הזו, היא מראה, בדים וכתמים כן הולכים יחדיו.

מרים כבסה: "אני ציירתי על הקיר ואחרי זה פיזרתי פיגנמנט על הרצפה והעקבות של הדומגניות השאירו סימנים על הקנבס. זו פעם ראשונה שאני משתתפת בדבר כזה. היה מאוד נחמד להתסגל לזה. הציור כאן על הקיר מנסה להתחקות אחר האנרגיה של הבגדים, סוג הבדים והתנועה שלהם. יש פה שני מקצבים. העבודה של הקיר היא כמו הרוח והעבודה של הרצפה היא כמו החומד והרוח והחומר יחד מייצרים את כל המופע הזה".

לפני 17 שנים ליה ברמן, במקור מקיבוץ אפיקים שבצפון הארץ, הגיעה לניו יורק עם החלום להשיק מותג אופנה משלה. כיום, בבעלותה שתי חנויות של KES – באזורי האפר-איסט והאפר-ווסט של מנהטן.

"אני חושבת שההצלחה תלויה בך, תלויה ביכולת שלך להבין את המקום שאתה נמצא בו ולתמרן את האופציות. ניו יורק זה מקום מדהים בהרבה רמות ובחינות וכמה שהוא קשה – ככה הוא טומן בחובו המון דברים מדהימים".

לא פעם נשמעת הביקורת שאנחנו, הישראלים, לא ממש חוד החנית בענייני אופנה, בלשון המעטה. אבל מעצבי אופנה כמו ליה ברמן, אלון לבנה, ענבל דרור, גליה להב ואחרים מוכיחים בארצות הברית שכחול-לבן זה השחור החדש.

לפני כולם

לפני כולם